Alla inlägg under maj 2014

Av Sara Emma - 31 maj 2014 22:23

 

Idag har det varit en sån härlig dag! På många sätt faktiskt :) Ryggen har varit skaplig, hela dan, helt otroligt! Visst känns det, lite molande hela tiden, men vore det aldrig värre än så skulle jag jubla! Köpte blommor och planterade hälften idag, resten får bli imorn, vill inte utmana ryggen för mycket... Hela eftermiddan var vi vid sjön, älskar att bo i en sjöstad, så ljuvligt! Hade med en stol att sitta i så det gick riktigt bra :) Har tagit det lugnt ikväll, ätit gott, sett en film och druckit ett glas rose-vin, Barefoot, mycket gott! Hoppas på fler såna här dagar, kram! 

Av Sara Emma - 29 maj 2014 09:42

Jag har  inte så mycket att skriva här för tillfället... inget nytt på jorden om man säger så. Försöker tänka på annat än ryggen och värken (som är kvar). Har vilat från träning och promenader en vecka och äter diklofenak, men det är ingen direkt skillnad. Jag undrar jag... om inflammation är svaret... Ska ge det lite mer tid och träna försiktigt, skönt att ha en telefontid planerad med doktorn i slutet av juni, han har inte släppt mig än... 

Av Sara Emma - 26 maj 2014 13:20

Ja här är det som vanligt ungefär... dagarna rullar på. Har ringt lite samtal, till min sjukgymnast och sagt att jag får avvakta med träning lite, till min chef och berättat om läget och om förlängd sjukskrivning, till min dotters doktor om allergimedicin som inte hjälper... Ja det är fullt upp ;) Ha en bra dag alla! 

Av Sara Emma - 23 maj 2014 22:22

 

Så har jag då varit på Spenshults sjukhus utanför Halmstad och röntgat ryggen, tagit prover och träffat min ortoped. Fasen vilken jobbig resa det är... 25 mil dit och lika långt hem... Idag kunde inte min sambo följa med så jag åkte sjukresa med taxi, lite jobbigt när man är nervös att åka så långt med nån man inte känner, men det gick jättebra! 

Röntgenbilderna såg bra ut - skönt! Proverna sa han inget om så jag antar att de var bra. Däremot trodde han att jag har  en inflammation i muskelfästena på höger sida om ländryggen, är jätteöm där och har ju sån värk där och utåt på höger sida. Fick en kortison-injektion (AJ!) och diklofenak utskrivet. Förlängd sjukskrivning till 4/7 och telefontid lite innan det. Känns så himla skönt! Är så glad att jag fick den här tiden så fort! Kram på er 

Av Sara Emma - 22 maj 2014 13:43

Usch, jag känner mig så orolig idag, svårt att skingra tankarna... Tog en promenad i morse och fick mer ont i höger höft, känns inte bra alls. Ska ju till läkaren imorgon och det känns jättejobbigt. Det är ju jättebra att jag fick komma så fort såklart, men allt känns så ovisst. Om nåt är fel efter operationen så är ju inte det bra, om han inte hittar nåt fel så är ju inte det jättebra heller, varför har jag då så ont? Känns som en återvändsgränd just nu. Känner inga bra vibbar alls :( 

Av Sara Emma - 21 maj 2014 09:07

Jaha... har pratat med min ortoped och han vill göra ny röntgen och undersökning. Fick tid redan på fredag. Jättebra förstås :-)  Nu ska jag ringa och boka sjukresa, det är ju 25 mil att åka och min sambo har jour på jobbet och kan inte åka med, köra själv fixar jag inte så långt. Tack sverige för bra sjukvård och sjukresor! 

Av Sara Emma - 20 maj 2014 19:25

Försöker, försöker och försöker att tänka positivt... Vet inte hur jag ska lyckas snart. Tyckte för nån månad sen att ryggen började bli bättre, sa på återbesöket att jag mest fick ont av trötthet. Nu är det sämre... Det värker nästan hela tiden. Det värker och bränner, i ländryggen, i höger sida utåt höften och ner i låret. Hur f-n ska jag tänka positivt om det?! Är så rädd och orolig, kommer det bli bättre? Kommer jag hålla humöret uppe? Kommer jag klara mitt jobb? Har operationen hjälpt eller är det nåt annat fel? ORKAR snart inte mer!!! 

Av Sara Emma - 18 maj 2014 12:07

Igår åkte vi tio mil för att hälsa på släkt och vänner. Jag var tveksam innan hur det skulle funka med ryggen, bilåkning fram och tillbaka plus mycket sittande där. Men jag ville så gärna träffa dom och ibland måste man ju få komma iväg och göra nåt annat. Det var så trevligt och jättekul att träffa alla! Kände ju att jag blev trött i ryggen och hemresan var inte kul. Natten ska vi inte ens prata om... somnade vid fyra, hela ryggen värkte, gick inte att ligga på  nåt sätt. Blääää! Är så trött på det här :( Ska ringa imorn och försöka få en telefontid med min ortoped. 

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards