Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Positivt tänkande... hur lyckas man?

Av Sara Emma - 20 maj 2014 19:25

Försöker, försöker och försöker att tänka positivt... Vet inte hur jag ska lyckas snart. Tyckte för nån månad sen att ryggen började bli bättre, sa på återbesöket att jag mest fick ont av trötthet. Nu är det sämre... Det värker nästan hela tiden. Det värker och bränner, i ländryggen, i höger sida utåt höften och ner i låret. Hur f-n ska jag tänka positivt om det?! Är så rädd och orolig, kommer det bli bättre? Kommer jag hålla humöret uppe? Kommer jag klara mitt jobb? Har operationen hjälpt eller är det nåt annat fel? ORKAR snart inte mer!!! 

 
 
Annie

Annie

20 maj 2014 19:56

Lider med dig. Det känns ju så hopplöst när man får så där ont!
Var det imorgon du hade telefon tid med läkaren?
Hoppas du kan gå tillbaka till ditt jobb. Trivs du med ditt jobb?
Förstår att du blir orolig och undrar ..

Jag kommer ju inte( antagligen inte) kunna gå tillbaka till mitt jobb. Jobbade inom vården, så väldigt tungt jobb.

Styrkekramar :-)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

20 maj 2014 22:18

Ja imorn ringer han. Som tur är, känner att jag måste få fråga lite nu... Jag trivs med mitt jobb, är förskollärare, men det är ju ganska rygghårt. Å andra sidan vet jag inte vad som skulle va bättre, att sitta vid ett skrivbord hela dagar skulle va ännu sämre...

 
Emma

Emma

20 maj 2014 20:07

Stackare.. Jag tror säkert att det är en naturlig del i läkningsprocessen du är i. Det kan ju omöjligt gå rakt framåt hela tiden. Har du fått tag i någon läkare som du kan prata med? Kanske förlänga sjukskrivningen lite längre? Det är ju inte meningen att man ska känna sig stressad inför att börja jobba, då läker det säkert sämre. Hade du tänkt att börja på 25% eller hur var det?

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

20 maj 2014 22:14

Min läkare ringer imorgon som tur är! Hade tur att få en tid så fort för han är bara på det sjukhuset ibland. 25% var det meningen att jag skulle börja med, fast är det som nu kommer det nog inte funka. Hoppas han har nåt lugnande att säga imorn, kan va skönt bara att prata av sig ibland.

 
Life of Johanna

Life of Johanna

20 maj 2014 20:50

Stor kram till dig!

http://lifeofjohanna.se

Sara Emma

20 maj 2014 22:10

Tack :-)

 
Tangent

Tangent

20 maj 2014 21:04

Hei! Tilmed navnet her refererer til ryggen din. Selvoppfyllende profeti...

Forsøk å IKKE fokusere på ryggen. Livet ditt er så mye, mye mer enn rygg. Jeg sliter selv med det samme - men livet mitt får IKKE være rygg. Fortsett med å tenke positivt! (:

http://tangent.bloggplatsen.se

Sara Emma

20 maj 2014 22:24

Namnet på bloggen beror ju på att den handlar om min "ryggresa", från början och framåt...
Jag har nog inte kommit så långt som du i mina tankar... Har ganska nyss opererat ryggen och är förstås ganska fokuserad och orolig över hur resultatet blir...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards