Alla inlägg under augusti 2017

Av Sara Emma - 24 augusti 2017 18:13

Det går ju inte så bra det här med att byta medicin :( Till slut lyckades jag sluta med citalopram och började med cymbalta. Två dagar gick det bra sen fick jag en allergisk reaktion med röda prickar och allmän klåda på hela kroppen. Har inte riktigt gått över än fast jag slutade med dom för snart en vecka sen. Så min doktor fick tänka om en gång till. Idag ska jag börja med saroten, får se hur det går...

Av Sara Emma - 7 augusti 2017 17:42

Att helt ändra sin medicinering är lättare sagt än gjort! Min doktor hade en plan, den skulle varit i mål för flera veckor sen. Jag äter sen tidigare citalopram, nu ville doktorn att jag skulle byta. Tanken var att först börja med Mirtazapin, de skulle jag sova bättre på också, sen skulle jag trappa ner citalopramen i två veckor och sen sluta helt. Så långt har jag inte kommit ännu. Har nu istället på eget bevåg slutat med Mirtazapin, har samlat på mig vätska, gått upp sex kg och haft ständigt ont i magen. Nej tack. Så nu har jag alltså slutat med dom och har nu lyckats trappa ner citalopram till 5 mg/dag. Ska om ett par dagar sluta helt är tanken. Sen efter nån vecka ska jag istället börja med cymbalta, den ska förhoppningsvis hjälpa mot min värk också.

Skapa flashcards