Alla inlägg under mars 2017

Av Sara Emma - 31 mars 2017 17:30

På måndag ska jag börja jobba 75%... väääldigt skeptisk till detta. Tror inte det kommer funka. Är lite stressad över det faktiskt, har haft riktig magkatarr i veckan. Svårt hur mycket man ska pressa sig, hur många dagar måste jag köra slut på mig innan jag kan säga att det inte funkar? Och om jag med all säkerhet inte orkar, vad kommer FK att säga? Vill så gärna vara kvar på mitt jobb där jag trivs så bra, men man vet aldrig med FK. Kanske vill de att jag testar nåt annat och försöker komma upp i mer tid där. Får ont i magen och mår illa bara jag tänker på det :(

Av Sara Emma - 15 mars 2017 19:15

Tycker jag haft mer ont ett tag. Lite ettrigare värk. Orkar i stort sett bara jobba mina fyra timmar och sen är jag helt slut. Längtar mest till kvällen och sängen. Fast när jag får ondare sover jag sämre. Och 1/4 ska jag börja jobba 75%... Det kommer ju inte funka, får nästan panik när jag tänker på det.

Av Sara Emma - 11 mars 2017 11:50

Var på musikal igår :) Här i stan har vi ett så otroligt proffsigt gäng som kallar sig MAMUT, Mariestads Musikteater. Har varit på alla deras uppsättningar men den här slår alla rekord! Så himla bra och roligt! Skulle lika gärna kunnat vara i Stockholm på Oscar eller China eller nån annan teater.
Musikalen bygger på filmen The full monty, om ett gäng arbetslösa killar/gubbar som börjar strippa :))) Länge sen jag skrattade så mycket :)

Av Sara Emma - 2 mars 2017 15:28

Varit hos läkare på vc idag för min sjukskrivning har gått ut. Hatar allt sånt här, blir så otroligt nervös och nojig innan. Blir yr och det susar i huvet. Nära en ångestattack. Sen får jag huvudvärk efteråt, vereviga gång. Detta är nästan det jobbigaste med att vara sjuk, att man aldrig vet hur det kommer att bli. Jag är en kontrollmänniska som vill veta och planera i förväg. Nu har det varit så här i flera år och jag orkar fasen inte.
I vilket fall som helst så gick det väl rätt bra. Ska fortsätta hela mars att jobba 50% och sen ska jag testa 75%. Det är planen. Sen får vi se hur det går.

Skapa flashcards