Direktlänk till inlägg 30 september 2017

Läkarbesök nr 1722... typ...

Av Sara Emma - 30 september 2017 16:32

Igår var jag hos min underbara doktor Ingrid :) Så skönt att äntligen ha en bra doktor som jag får fortsätta att träffa. Första året av min sjukskrivning fick jag olika läkare varje gång. En timma innan jag skulle dit ringde FK, blir så stressad av det, blir helt gråtfärdig. Hon undrade hur det var, hur jobbet funkar, hur planen ser ut nu, när jag ska öka min arbetstid... Tur ändå att hon ringde innan så jag kunde diskutera detta med min doktor. I alla fall förlängde hon min sjukskrivning på 50% och höjde Sarotenet för att se om värken blir något bättre och om jag känner mig mer stabil, har inte mått så bra nu när jag hållit på och bytt mediciner. Sen blir det nog avstämningsmöte igen, hua... Kan tillfälligt andas ut i alla fall.

 
 
Annie

Annie

2 oktober 2017 16:58

Vad skönt med en bra läkare :)
Det behövs verkligen såna :)

Förstår dig helt .. jag blir likadan av myndigheter, så jobbigt.

Hjälper saroten dig psykiskt eller är den mer för det onda i kroppen?

Jag har nu insett att jag antagligen behöver nån slags hjälp så har tagit kontakt med vården och har läkartid nästa vecka.
Tyvärr inte hos min läkare men en annan kvinnlig läkare. Hoppas hon är bra!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

3 oktober 2017 17:19

Sv: Förstår dig helt. Känner att det är lite så för mig med nu ..
Hur sover du?
Hoppas det blir något bättre för dig<3

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

3 oktober 2017 19:10

Sv: Vad skönt :)
Har du nåt tips? ifall man har det jobbigt med sömnen,
Känner att min sömn inte är jätte bra nu.

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

4 oktober 2017 18:26

Sv: Tyvärr inte bättre utan sämre. Vart en akuttid hos läkaren idag.
Skriver nån dag när jag orkar.

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

16 oktober 2017 19:05

Åh va bra att du har en bra läkare.
Skönt om det rullar på med FK. Jag är sjukskriven 25% och fick telefon förra veckan att de troligtvis inte kommer att godkänna den. Jag var otroligt arg då det gör mer ont och jag blir trött i både rygg-och bensmärtan ökar.
Hur mycket jobbar du nu?
Kram

Sara Emma

16 oktober 2017 19:12

Jag jobbar 50%, men FK har ifrågasatt senaste sjukskrivningen så min doktor måste komplettera och tydliggöra intyget... och nu har hon haft semester en vecka så jag vet inte hur det går... Tröttsamt!

 
Ingen bild

75linsa@gmail.com

18 oktober 2017 18:31

Hej på dig! Nu var det ett tag sen bi hördes. Hur funkar Saroten för dig? Visst fick du mirtazapin i början? Hur länge åt du den och jag har för mig atr du gick upp i vikt? Fick du ökad aptit eller var det vätska? Försvann kilona när du slutade? Jag sover skit dåligt och nu funderar läkaren på att lägga till en halv tablett mirtazapin, men jag är livrädd. Har just nu en bra ryggperiod, men då är det annat som ställer till det😓. Hur går det med FK? Bråkar de? Jag är ju inte sjukskriven längre, men har kollegor som är det och har fått avslag fr FK. Då visade det sig att jobbet går in och betalar sjukpenning i 180 dagar. Tänkte att du kunde kolla upp det med ditt jobb. Det borde gälla för dig oxå. Må så gott. Kram ❤❤

Sara Emma

20 oktober 2017 12:44

Hej! Jag tror saroten hjälper lite mot värken, eller så har jag en hyfsad period nu ändå. Det växlar ju lite.
Jag provade Mirtazapin i somras, gick upp sex kg på en månad :( Lite var vätska för mina fingrar svullnade, men mest var det ökad aptit, jättejobbigt, var hungrig och sugen hela tiden! Det är ju tyvärr en mycket vanlig biverkning. Läste att man ger den till anorektiker för att man vill ha den biverkningen. Jag sov lite bättre, men det var inte värt det.
FK har begärt in komplettering från min läkare, men hon är hemma i Spanien pga familjeskäl på obestämd tid... orkar inte tänka på det längre, får se hur det löser sig. Kram!

 
Annie

Annie

19 oktober 2017 16:32

Sv: Jag har verkligen inte mått/mår bra, därav mitt dåliga bloggande:/
Har också börjat med antidepp och haft så mycket biverkningar.
Kommer ev upp ett inlägg ikväll<3

Ps. Tack för att du tittat in ändå ds.

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

21 oktober 2017 13:29

Sv: Tack så mycket<3

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards