Alla inlägg under oktober 2017

Av Sara Emma - 26 oktober 2017 18:52

FK har begärt in kompletterande uppgifter från min läkare innan de kan godkänna min sjukskrivning. Den 11/10 skulle det vara hos dom senast, bara det att min doktor var ledig den veckan. Jag mailade FK och talade om att det nog dröjer lite till, de svarade inte. Jag ringde vårdcentralen men de visste inte säkert när doktorn skulle komma, hon var hemma i Spanien, men deras vårdsamordnare skulle ringa mig. Det gjorde hon inte. Sen var jag hos psyk-sköterskan på samtal och berättade om detta, hur stressad jag blir. Hon sa att min doktor är i Spanien pga familjeskäl, hon visste inte hur länge. Vårdsamordnaren har sitt kontor brevid sköterskan så hon gick dit för att hämta henne, hon hade inte tid (?!) utan skulle ringa mig på torsdagen. Det gjorde hon inte. Denna människa skulle för ca två år sen boka avstämningsmöte med min doktor, chef och FK plus hon själv, gissa??? Hon glömde det! Doktorn var fullbokad med patienter, hon själv kom inte och inget rum fanns ledigt. Fattar inte varför hon över huvud taget får jobba kvar.
Jag fick i alla fall brev från FK att jag får sjukskrivningen beviljad tills nya uppgifter kommit in och de kan fatta nytt beslut, nu var datumet senast 22/10... så jag mailade igen att doktorn kanske inte är tillbaka än... inget svar.
Men alltså... hur ska man orka?!

Skapa flashcards