Alla inlägg under april 2016

Av Sara Emma - 25 april 2016 16:25

Sex veckor av MMR har redan gått, bara två veckor kvar! Fattar inte hur fort det går... Jag tycker det är bra och intressant men är lite osäker på om det kommer hjälpa mig framåt. Visst får man hjälp att tackla smärtan och verktyg att hantera sin situation,  och det är ju bra. Mycket kunskap om kronisk smärta har jag fått också. Men att helt acceptera min värk, där är jag inte än... Hoppas fortfarande på mirakel... Ska få träffa en av Sveriges bästa smärtläkare som jobbar på Mösseberg där rehaben är. Hoppas det blir snart. Sen är det möte med FK och läkare 2/6... alltid lika kul :( 

Kram 

Av Sara Emma - 11 april 2016 09:50

Är så himla trött... i huvet på nåt sätt, orolig, glömsk, känslig... Skör... 

Nu har redan halva MMR:en gått, bara fyra veckor kvar. Känner oron och paniken komma krypande. Vad händer sen? Hatar detta! Denna ovisshet hela tiden. Vad tycker läkaren sen, och FK? Pratade med psykologen på MMR om detta i fredags, och fick i läxa att idag måndag, ringa FK. Usch... Han menar att det är viktigt för mig att ha en plan, att veta ungefär hur planen ser ut, så därför måste jag ta tag i det nu för att kunna släppa det lite. Dessutom menar han att det är bra att visa att man tar initiativ och är aktiv i sin rehab. Han är klok. Så jag ringde, men han var på möte till kl.12 puh.... fick huvudvärk. 

Av Sara Emma - 3 april 2016 12:10

 

Daisy, min nya elcykel! Hon måste ju ha ett namn och det första som slog mig när jag såg henne var Daisy ;) Min bil heter Sixten :) och min gamla bil hette Helmer... 

Jag har funderat länge på att köpa en elcykel,  får ont direkt när jag cyklar på en vanlig cykel. Saknar verkligen friheten med att cykla. Men dels är de dyra, dels har jag en jättefin cykel och sen har jag väl hoppats på att bli bättre och kunna cykla. Men nu kände jag att va tusan, hur länge ska jag vänta och hoppas? Lite som ett nederlag känns det... som att jag ger upp och anpassar mig... Men va rolig den är att cykla på, swish säger det, bara susar fram! Och visst är hon fin, Daisy? 


Skapa flashcards