Alla inlägg under september 2016

Av Sara Emma - 22 september 2016 10:29

Senaste veckan har jag varit så himla trött... känns som all energi försvunnit. Har sovit på dagen nästan varje dag efter arbetsträningen men lika trött på kvällen ändå. Har haft rätt mycket värk också och det hänger väl ihop. Att öka på arbetsträningen känns inte aktuellt, måste låta allt landa ett tag.
Kram <3

Av Sara Emma - 15 september 2016 16:39

Igår var det en lång, jobbig dag. När min pojk var två år drog han med fingrarna i en skål som det varit jordnötter i. Han slickade på fingrarna och efter en kvart hade läpparna svullnat och han var full med nässelutslag :(  Det blev ambulans till sjukhus och senare konstaterades jordnötsallergi. Sen dess har vi maniskt undvikit jordnötter och haft adrenalinspruta med oss. Nu är han sju år och igår var vi på Barnmedicin i Lidköping och fick göra en provokation för att se hur det är med allergin nu. Fy va jobbigt det blev, stackars Hugo :(  Först fick han tugga och spotta ut en halv jordnöt, det gick bra! Nästa steg var att svälja en halv, det gick också bra. Sen fick han äta en hel och det gick också bra. Började tro att allergin vuxit bort. Nästa steg var att äta två nötter och nu började han må dåligt. Näsan rann, ögonen svullnade igen, han fick ont i magen, kräktes fem gånger och svimmade... slutade med att han låg med syrgas, dropp och blodtryckskontroll. Sen började han hosta och sen fick han nässelutslag. Fy sjutton  stackars liten! Vet inte hur många allergitabletter han fick och även kortison. Som tur var blev han bättre så vi fick åka hem på kvällen. Usch vilken dag. Men nu vet vi, inga mer jordnötter för Hugo! 

Av Sara Emma - 7 september 2016 17:50

Ja herregud va folk det var med.... Igår var det dags för uppföljningsmöte för att prata om hur arbetsträningen går och hur jag ska fortsätta. Förra veckan gick inte alls bra, orkade inte iväg torsdag och fredag och det var längesen jag hade så ont :( Värk i ryggen, höften och benet, frös och mådde illa. Blä! Lugnade sig efter två-tre dagars vila. 

Var så sjukt nervös inför mötet, livrädd att de inte skulle tro mig eller nåt annat... bröt ihop såklart.  Jag vill inget hellre än att det ska funka , vill jobba. Som tur var så lyssnade de på mig :) Ska minska till två timmar per dag igen  och inte öka förrän  det känns okej. Två månader har jag kvar att arbetsträna. Sen hoppas jag kunna jobba lite, åtminstone 25% till att börja med. 

Var helt slut efter mötet, huvudvärk och så himla trött. Nu ska jag försöka ta det lugnt och inte ställa för stora krav på mig själv att orka med för mycket.

Kram! 

Skapa flashcards