Alla inlägg under september 2014

Av Sara Emma - 29 september 2014 13:03

Att vara sjukskriven är ju inte detsamma som att vara sysslolös precis... Önskar nästan att jag hade skrivit upp alla samtal jag ringt under den här tiden, till läkare, sjukgymnaster, olika vårdcentraler och sjukhus, till lönekontoret, till chefen, till min förra chef, till försäkringskassan.................................
..................................... 

Nu senast till röntgenmottagningen för att höra var i kön jag ligger för att få göra magnetröntgen. Senast jag pratade med dom var kön tre månader och nu har det gått en, så jag tänkte att nu är det nog dags att tjata lite ;) Helt plötsligt var nu kön sex månader!!! Va?! Man tror ju nånstans att när man väl är inne i systemet och en ortoped skriver remiss så ska det gå lite fortare, men inte då! Fick i alla fall tipset att ringa Unilabs röntgen i Göteborg, så det gjorde jag, samtal nr2 denna dag... Där är väntetiden två-tre veckor! Ringde tillbaka till första stället och bad dom skicka min remiss dit istället, så nu väntar jag på kallelse till Göteborg. Skitjobbigt att resa 18 mil dit och lika långt hem, min stackars sambo får offra ännu en semesterdag på dessa resor, men jag kan ju inte vänta ett halvår! Så tre samtal denna dag... Egentligen behöver jag ringa lönekontoret, vårdcentralen och frissan också, men nu orkar jag fasen inte mer idag. Kram på er! 

Av Sara Emma - 23 september 2014 09:55

Hur f-n ska man orka med detta?! Att vakna med värk varenda morgon, inte orka göra nånting, lägga sig med mer värk varenda kväll :( Jag tror allvarligt att jag blir galen snart! Eller så ger jag upp. Just nu känns det så i alla fall. Jag vet att man är starkare än man tror, man ger inte upp i första taget, det har jag tidigare erfarenheter av. Man kämpar på. Men måste det vara så tungt och kämpigt längs vägen? Det som hållert mig uppe för tillfället är att jag ska på mr och sen till ortoped igen, det är ju inte kört än... Orka!

Av Sara Emma - 22 september 2014 09:39

 

Lite roligt faktiskt, och stämmer ju ganska bra! Tror att jag pendlar lite bland de flesta än så länge, i helgen har jag mest varit Butter, haft riktigt ont :( men hoppas snart landa på Kloker och Glader :) 

Av Sara Emma - 19 september 2014 17:01

Ibland när jag ska kommentera andras inlägg på bloggplatsen så funkar det inte, då står det "du skriver för fort"? Nån mer som varit med om det? Så mina kära bloggvänner på bloggplatsen, om jag kommenterar sällan så beror det på det! Fick tag på min handläggare på fk idag, det var redan löst :-) :-) :-) Doktorn hade redan kompletterat sjukintyget och det räckte nu, dessutom verkade hon på fk förstå min situation, så nu känns det mycket bättre! Trevlig helg alla :-)

Fk

Av Sara Emma - 18 september 2014 12:37

Jaha... Fick brev från fk idag, fick ont i magen bara jag såg kuveret. Sjukintyget som läkaren på vårdcentralen skrev förra veckan räcker inte... Jag visste det! Fick inget förtroende för henne. Så nu har fk skickat brev till henne också om att det måste förtydligas, varför kan jag inte jobba och hur påverkar värken mig?! Men hallå??? Ska jag nu lita på att hon fixar detta? Känns inte bra alls.

Av Sara Emma - 15 september 2014 10:33

Jag är inte särskilt insatt eller intresserad av politik, men det här valet har ju varit svårt att inte engagera sig i! Bra eller dåligt med ny regering, vet inte... Jag hoppas åtminstone det blir bättre när det gäller skola, vård och arbetslöshet. Men riktigt rädd och orolig blir jag över Sverigedemokraternas frammarsch! Vart är vi på väg? I tex Falköping röstade var femte person på sd... hua... I min kommun fick de "bara" ca:6% av rösterna, men det är för mycket. Var tog medmänskligheten vägen? 

Av Sara Emma - 12 september 2014 17:24

På måndag går min sjukskrivning ut så idag har jag varit hos en läkare på vårdcentralen... Suck säger jag bara... Det här är en stor nackdel med att åka till en ortoped-mottagning i en annan stad med inhyrda läkare som bara jobbar där ibland, de vill då inte skriva sjukintyg för att tex försäkringskassan kan få svårt att kontakta dom. Så då får man gå till sin vårdcentral, som inte är det minsta insatta i just mitt fall... Fick berätta allt från början igen för journalerna som de fått skickade hade ju inte den här läkaren hunnit läsa... Berättade läget, att jag inte är bättre, att jag väntar på mr, att de misstänker nåt annat fel... Men det enda läkaren pratar om är hur länge jag varit hemma, snart har ett år gått osv... Som om jag inte vet det!!!! Vad f-n ska jag göra då?! Till slut sjukskrev hon mig oktober ut i alla fall. Muskelavslappnande kom jag ihåg att be om också, det var ju alltid nåt. Gah...

Av Sara Emma - 11 september 2014 17:12

Kom just hem från min allra första träning i bassäng med hjälp av sjukgymnast. Gjorde ont, men det gör det ju annars också, typ hela tiden. Är bara så sjukt nervös att bli sämre, brukar ju bli det av allt jag provar :( Har i alla fall lovat min sjukgymnast att komma minst en gång till även om jag får ondare... Lite träningsvärk skulle jag välkomna, men inget annat! 

Imorn har jag fått tid på vårdcentralen för fortsatt sjukskrivning (förutsätter jag). Inte hos nån doktor jag träffat innan förstås, det kunde de inte ordna, så det blir väl att dra hela visan igen... Tralalalala ;) 

Skapa flashcards