Alla inlägg under februari 2017

Av Sara Emma - 26 februari 2017 18:28

Vi är fem tjejer som försöker ses en gång i månaden. Jätteroligt och mysigt! De är några av mina allra bästa vänner :) Ibland går vi ut och äter eller går på bio men oftast ses vi hemma hos nån och äter lite gott. Idag var det min tur! Kom på att jag skulle bjuda dom på lunch. Med kronisk värk kräver sånt här planering. För att orka över huvud taget. Så igår förberedde jag maten så mycket som möjligt, duschade och städade lite. Idag på förmiddan har jag varvat vila med dukning och matlagning. Efter vi ätit satte vi oss i soffan istället för att sitta mjukare. Direkt när de åkt stupade jag på sängen. Värsta molvärken :( Men det var så kul och trevligt, absolut värt det! Vet tyvärr att detta kommer kännas i några dagar nu, det är tråkigt. Trist att alltid behöva tänka så här, att planera och avväga vad som är värt det.

Av Sara Emma - 15 februari 2017 16:08

Usch det snurrar i mitt huvud igen... tankar som flyger och far, kors och tvärs. Har svårt att riktigt varva ner, svårt att somna på kvällarna. Känner mig utmattad och samtidigt speedad. Hjärnan är seg, eller stressad. Två av fyra är sjuka på jobbet och vi håller på att pussla ihop veckan med vikarier, och jag får nästan panik, kan inte tänka. När jag tror att det är fixat och att jag har koll då frågar nån nånting, och då har jag ingen aning. Puh... Sen är det ju annat också som snurrar förstås. Jobb, värk mm.

Av Sara Emma - 8 februari 2017 16:07

Å va skönt det var på Lanzarote förra veckan! Varmt och avkopplande. Nu är vi hemma i vardagen igen, och i kylan, sen några dagar. Gillar inte kyla! Särskilt inte när det inte finns nån snö, känns ju helt meningslöst med minusgrader då. Nej nu vill jag ha vår.
Det känns i kroppen efter resan. Dit gick skapligt även om det var jobbigt ett tag på flyget. Hem var värre, fick stå upp i gången på planet nästan hela tiden. Sen bil i två timmar, det var tufft. Hade behövt semester nu för att vila upp mig efter semestern... Men, men nu får det rulla på februari ut, sen får jag se vad doktorn säger. Skulle helst fortsätta med 50% arbete ett tag till, känns inte troligt att 75% skulle funka... nånsin...

Skapa flashcards