Alla inlägg under december 2017

Av Sara Emma - 23 december 2017 16:24

Ja det har ju hänt en del sen jag skrev sist... har mått skit och inte orkat skriva här. FK hävde sitt tillfälliga beslut att bevilja min sjukskrivning, läkarens andra komplettering dög inte heller. Jag ringde FK och frågade vad jag ska göra nu då, och fick svaret att gå till Af och anmäla mig som sökande av heltidsjobb! Blev så himla ledsen, tycker jag kämpar och kämpar hela tiden, känns som att de inte vill förstå. Har sagt tusen gånger att det inte är jobbet i sig jag får ont av, det är av min kroniska värkdiagnos. Det finns inget jobb jag klarar på heltid. Jag har lika ont på semestern. Ingen skillnad. I vilket fall hade jag en vecka på mig att komplettera en sista gång. Som tur är så är min bror jurist och duktig på hur man bör formulera sig. Jag skickade FK frågeställningar till honom och även hur min doktor hade skrivit, sen skrev han ett svar som var formulerat på ett mycket tydligare sätt. Jag har en underbar doktor men hon skriver jättedålig svenska. Sen tog jag med detta till min doktor och hon tyckte det var jättebra, som tur var, så hon skrev i stort sett av det och skickade in till FK. Och det blev godkänt! Nu är jag sjukskriven på 25% till 31/1 och försöker öka på arbetstiden så mycket jag kan, nu jobbar jag 60%. Sen blir det en ny kamp, men sååå skönt att vinna denna fajten!
God Jul till er alla <3 

Skapa flashcards