Alla inlägg under augusti 2016

Av Sara Emma - 31 augusti 2016 11:04

Dags att uppdatera lite igen. Har nu arbetstränat i tre och en halv vecka. Första veckan var tuff, det var mycket annat runtomkring som också påverkade. Andra veckan kändes bättre, rätt hyfsat faktiskt. Tredje veckan ökade jag tiden till tre timmar per dag, var dock sjuk på måndagen så det blev bara fyra dagar, men det gick ändå rätt bra. Eller bra och bra... Jag har ju inte orkat så mycket mer på dagarna. Min man har fått handla och städa. Vet inte hur mycket man har rätt att kräva av sitt liv? Räcker det att man fixar sitt jobb hyfsat några timmar och sen vilar resten av dagen, eller har man rätt att orka mer? Att vara lite aktiv, umgås med sin familj och träffa vänner ibland? Jag vet inte... 

Detta är nu fjärde veckan och jag har skitont :( Kämpade på igår men låg sen resten av dagen. Idag var jag på jobbet en stund för jag hade ett möte inbokat med ergonom/sjukgymnast, gick hem efter det. Kan ju vara tillfälligt, behöver inte bero på jobbet, jag har ju bättre och sämre dagar ändå. 

Mötet med sjukgymnasten gick jättebra i alla fall. Hon kommer skriva till min läkare och till FK vad vi pratat om och vad hon anser. Som tur är var vi överens ;) Hon menar precis som jag att mitt jobb ändå är bra för det är omväxlande och flexibelt. Att sitta/stå vid ett skrivbord hela dagarna vore sämre. Hon förstår att det mest handlar om tiden, uthålligheten i min rygg och mina muskler samt att det är viktigt att inte stressa och pressa sig för det retar upp mitt smärtsystemet. Jag behöver korta pauser lite oftare och inte öka på arbetsträningen för fort. Puh... hoppas FK fattar... 

På tisdag har jag möte igen med läkare, chef och FK för att kolla av hur/om det funkar och hur vi ska fortsätta. Usch, börjar få magont... 

Kram! 

Av Sara Emma - 11 augusti 2016 11:05

I måndags började jag arbetsträna. Inga bra förutsättningar tyvärr... helgen före var vi på 70-årskalas på lördagen och 80-årskalas på söndagen, vilket i båda fallen innebar bilresor och mycket sittande. Natten till måndag fick min pojk 40 graders feber och vi sov dåligt. Samma på natten till tisdag. Så jag var ganska slut redan från början. Sen känns det rätt tufft att vara där varje dag, även om det bara är två timmar. Har sovit varje eftermiddag nu i veckan. Idag har jag faktiskt tagit ledigt för vi ska ha kalas i eftermiddag för båda mina barn som har fyllt år. Känner mig inte särskilt hoppfull inför att arbetsträningen ska funka. Nästa vecka börjar min man jobba igen och min pojk är på fritids, hoppas det funkar bättre då, då kan jag anpassa dagarna bara efter mig. Puh... 

Skapa flashcards