Alla inlägg under juli 2016

Av Sara Emma - 30 juli 2016 13:48

Länge sen jag skrev nåt nu... Min familj har semester,  det är tredje veckan nu. Jättemysigt förstås! Tycker det har funkat skapligt i år, bättre än förra sommaren. Eller så har jag mer accepterat min värk och vågat trotsat den. Vi har gjort mycket mer i år än förra sommaren. Först var vi till High Chaparall och bodde även på hotell en natt. Sen efter några dagar hemma åkte vi till Borås där vi bodde i campingstuga och gick på djurparken. Och i början av denna veckan var vi på Ramsviks camping i två nätter. Allt har varit lyckat och roligt och funkat bra , men det blir påfrestande för kroppen med bilresor,  bo i stuga, sova hårt, sitta illa på restauranger, gå omkring länge... mm... mm... Nu känner jag mig sliten. Har en vecka kvar sen börjar jag arbetsträna. Blandade känslor. Vill så gärna att det ska funka. Livrädd för vad som händer sen annars? Hå, hå, ja, ja... Vore så skönt att kunna jobba på riktigt, inte heltid, men åtminstone halvtid,  att få livet att rulla på ett tag, utan läkarbesök,  möten med FK osv.... 

Kram <3 

Av Sara Emma - 1 juli 2016 16:14

Livet är som en bergochdalbana... en vandring från toppar till dalar, ibland snubblar man fort ner i en djup dalgång. Ofta är det lite tuffare att ta sig upp mot toppen igen. Svårt att hitta en balans och gå på jämn mark. 

Ja alltså, mina bättre dagar känner jag mig rätt hoppfull! Visst kommer det funka att arbetsträna,  kommer bli kul att komma iväg och träffa arbetskamraterna :) Snart kan jag nog jobba åtminstone halvtid och ändå orka med resten av livet! 

Sen kommer de sämre dagarna... värken är outhärdlig,  inga tabletter hjälper, vila hjälper inte heller men jag orkar inget annat. Avbokar inplanerade saker, struntar i träning och promenader. Tänker att det är kört! Kommer aldrig kunna jobba mer nånsin. Ekonomin kommer krascha. Jag kommer bli deprimerad. 

Såna känslor och tankar gör bara allt värre, men ibland måste det få komma ut... orkar inte va positiv varje dag och se glad och pigg ut.

Idag är en sån dag... en bryt ihop-dag :(  Hoppas på en bättre dag imorn. 

Skapa flashcards