Alla inlägg under september 2015

Av Sara Emma - 22 september 2015 14:45

Igår började jag arbetsträna på mitt vanliga jobb på en förskola. Ska börja med två timmar tre dagar i veckan. Låter fjuttigt men jag kan säga att det räckte. Det var jättekul att träffa mina goa arbetskamrater, även en del av barnen kände ju igen mig :) Mycket kramar blev det! Kul att känna sig välkommen och efterlängtad! 

Lite konstig situation blir det för jag är där men ändå inte där på riktigt... vet inte riktigt vad jag ska göra... igår flöt jag mest omkring och umgicks med alla. Men skönt samtidigt att inte känna nån press. 

Tror att jag var mer nervös och spänd inför detta än jag förstått, var helt slut när jag kom hem. Sov halva eftermiddan och hade rejält ont i ryggen på kvällen. Så nu försöker jag att INTE få panik, att INTE tänka att det här kommer inte gå... Jag kan ju inte veta efter EN dag. Och igår tog jag det ju jättelugnt de två timmarna, kanske för lugnt? Hemma grejar jag ju rätt mycket... fast vilar ofta. Svårt att hitta balansen. Hemma och på jobbet. Får ge det lite tid. Har hela hösten på mig att arbetsträna. (Kan inte låta bli att tänka längre... sen då? Om inte detta funkar?) Tänk positivt nu, därmed basta! 

Av Sara Emma - 18 september 2015 16:18

Idag har jag haft avstämningsmöte med FK,  läkare och min chef. Det gick bra tycker jag. Ska börja arbetsträna på mitt jobb på måndag kl.9-11, samma tid onsdag och fredag. Sen är meningen att det sakta ska ökas på. Jag hoppas sååå att det kommer funka! 

Av Sara Emma - 10 september 2015 09:37

Festen i lördags gick hyfsat. Visst blev det mycket sitta men jag hade ju kudde med mig, annars hade det aldrig gått. Dansade tom lite, till typ två-tre låtar :-)  Ont hade jag men det höll sig i alla fall på en viss nivå. På söndagen var jag med min pojk på simskola och efter det fick vi gäster... Ingen vila med andra ord. Rejält ont på kvällen men i måndags var det hyfsat. Jag har inte promenerat på länge men nu tänkte jag att jag skulle prova igen, så en kvart i tisdags och 20 minuter igår onsdag blev det. Med följd att jag fick skitont igår eftermiddag som bara blev värre och värre :( Hjälpte inte att vila. Låg på värmedynan hela kvällen och försökte slappna av. Fattar inte vad det är som händer? Får så ont på det vanliga stället långt ner lite på höger sida, och nu även ut i höft, ljumske, ben, knä och även som kramper uppåt i ryggen. Fortfarande rejält ont idag. Minsta lilla jag försöker göra extra så brakar det ihop. Blä! 

Av Sara Emma - 5 september 2015 15:37

Ikväll ska vi på fest, ca: 40 personer ska komma och det blir mat mm. En kompis till mig och hennes man fyller år. Kommer bli jättekul, jag känner de flesta som ska dit och det är ju kul att klä upp sig lite :-)  Tur att jag har köpt sköna tantskor ;) Fast snygga! 

MEN... det finns ju förstås ett men... eller flera. Den här j---a ryggen förstör så mycket... Kan inte låta bli att oroa mig. Hur ska det funka att sitta, vad är det för stolar, vad ska vi göra mer? Fixar jag att dansa om det blir dans, blir det nån lek... Jag kan räkna upp en massa saker som jag funderar på. Och om det känns hyfsat under kvällen, hur kommer det va imorgon? Vill inte utmärka mig och behöva avstå från något, eller förklara varför jag har en kudde med mig, vill bara smälta in! Vill inte åka hem först och känna mig tråkig. Hate this!!! 

Skapa flashcards