Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Första dagen avklarad... inte få panik nu...

Av Sara Emma - 22 september 2015 14:45

Igår började jag arbetsträna på mitt vanliga jobb på en förskola. Ska börja med två timmar tre dagar i veckan. Låter fjuttigt men jag kan säga att det räckte. Det var jättekul att träffa mina goa arbetskamrater, även en del av barnen kände ju igen mig :) Mycket kramar blev det! Kul att känna sig välkommen och efterlängtad! 

Lite konstig situation blir det för jag är där men ändå inte där på riktigt... vet inte riktigt vad jag ska göra... igår flöt jag mest omkring och umgicks med alla. Men skönt samtidigt att inte känna nån press. 

Tror att jag var mer nervös och spänd inför detta än jag förstått, var helt slut när jag kom hem. Sov halva eftermiddan och hade rejält ont i ryggen på kvällen. Så nu försöker jag att INTE få panik, att INTE tänka att det här kommer inte gå... Jag kan ju inte veta efter EN dag. Och igår tog jag det ju jättelugnt de två timmarna, kanske för lugnt? Hemma grejar jag ju rätt mycket... fast vilar ofta. Svårt att hitta balansen. Hemma och på jobbet. Får ge det lite tid. Har hela hösten på mig att arbetsträna. (Kan inte låta bli att tänka längre... sen då? Om inte detta funkar?) Tänk positivt nu, därmed basta! 

 
 
Liza

Liza

26 september 2015 07:37

Härligt med sånt mottagande! :) För mej har det gått jättemycket upp- och ner i arbetsförmågan,fortfarande ett halvår efter jag börjat arbetsträna får jag ibland avbryta för att vila,eller för att åka hem för det kommer inte gå den dagen alls.Vet att det är skitsvårt,men försök ta en v i taget bara!Det blir ju ändå en hel del veckor som hinne med under höstan :) Massa kramar

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

26 september 2015 08:05

Ja tack, ska verkligen försöka tänka så, en liten bit i taget. Vore ju konstigt om det bara funkade helt smärtfritt plötsligt. Det är väl att man så gärna vill, och så lätt att tänka negativt tyvärr. Kram

 
Annie

Annie

29 september 2015 15:08

Förstår din känsla! det blir ju lätt så att att man börjar tänka "hur ska det här gå egentligen" ..
Jag håller nog med ovanstående :) kanske tom bara tänka 2-3 dagar i taget ;)
Jag pluggar ju på heltid nu på högskolan och det är verkligen en stor omställning! .. jag försöker med tänka så att jag bara tar några dagar i taget. Vissa dagar är sämre och vissa dagar är bättre, men jag är envis :)

Hur tycker du att det funkat nu när du varit där några ggr?

Sv: Tack så mycket! :) Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

29 september 2015 17:15

Jag tycker det går skapligt ändå. Visst känns det och jag skulle aldrig klara en hel dag. Men, men en dag i taget. Det är i alla fall roligt att vara på jobbet lite 😊 Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards