Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Emma - 28 augusti 2014 13:20

Ja, vad ska man säga... allt far hit och dit på nåt sätt.

 

Ortopeden på Art clinic skulle ju skicka remiss till vanlig röntgen och till magnetröntgen, i slutet av juli... Efter tre veckor ringde jag röntgenavdelningen för att höra ungefär hur lång väntetid det var, men nää då, de hade inte fått nån remiss?! Ringde då till Art clinic och frågade om det blivit nåt fel, men nää då, de hade bara mycket att göra... Konstigt, för efter två dagar (!) får jag kallelse till vanlig röntgen. (Känns ju som att de hade missat det... ) Ja, ja, bra det i alla fall, remissen till magnetröntgen hade också kommit, men man kan få vänta tre månader... 

 

Om knappt tre veckor går min sjukskrivning ut och tanken är att jag då ska gå till läkare på vårdcentralen och ev förlänga den, ortopederna på både Spenshult och Art clinic skulle även skicka mina journaler dit. Ringde och skulle boka en tid, men nää då, det hade de inga! Jag får ringa dagen innan och få en akuttid. Kul... Kan hamna hos vilken läkare som helst. Och nää då, mina journaler hade de inte fått! Tror jag blir galen! Fick då ringa Art clinic igen, jodå journalerna var skickade, till Töreboda... fast där bor inte jag... Fick ringa vårdcentralen i Töreboda... de lovade att skicka över dom till min vårdcentral. Man kan ju hålla tummarna för det i alla fall. 

 

Mitt huvud snurrar och snurrar, har börjat få spänningshuvudvärk igen... Hur ska jag göra? Ska jag förlänga sjukskrivningen tills röntgen och utredning är gjorda? Hur länge kommer det dröja? Eller ska jag försöka jobba lite? Men tänk om det försämrar nåt? Gah!!! 

 

 

Av Sara Emma - 23 augusti 2014 11:25

Har haft så ont några dagar nu, det är så fruktansvärt tröttsamt. Ska det aldrig bli bättre? Det måste ju va nåt mer som är fel, har så ont i höft och ljumske. 

Igår var vi till Stellas lekland med min pojk och en kompis till honom, de hade jättekul i tre timmar! Min rygg hade inte lika kul... Som tur var fanns det soffor att sitta i, men det blev för länge ändå. Fick ondare och ondare... När vi kom hem hade jag så ont så jag mådde illa, stupade i säng. Fy f-n... Det är så frustrerande att inte klara nåt! 

Blääää!!!!

Av Sara Emma - 19 augusti 2014 10:27

Status quo... eller vad säger man? Står och stampar på samma ställe, inget händer, varken bakåt eller framåt. Förutom humöret kanske, känner mig som en osalig ande. Rastlös och lättirriterad, har tappat motivationen. Det är INTE kul längre! Kul har det väl inte varit förut heller, men i våras kände jag lite hopp om att bli bättre och lite motivation att träna. Nu går jag omkring här och vill inte göra nåt... Gör mina övningar varje dag, men det är såååå tråkigt! Diskar, städar, plockar, ser på tv, spelar Hay Day, facebook, bla bla bla...............................................
............................................ Inget kul inlägg, jag vet, men jag tycker inte det är kul heller! 

Av Sara Emma - 11 augusti 2014 22:22

Ibland slår det mig, ofta då som en knytnäve i magen, att det faktiskt är rätt illa just nu... Jag är fortfarande sjukskriven, sju månader efter steloperationen, och det är inte direkt bättre. Vissa symptom är lite bättre, jag har inte samma värk i höger ben och fot. Observera "samma", jag har nu en annan värk, i höger höft, ljumske och ben. Kände av det förut också, men värre nu. Dessutom har jag ju skaffat mig en trötthetsvärk i ryggen som hör till efter operationen, vore skönt om det blev bättre snart, kämpar ju med mina j---a stabilitetsövningar. Ofta har jag en förmåga att dölja både för mig själv och andra hur ont jag har. Jag biter ihop och vill helst inte klaga eller prata för mycket om ryggen, det är som om det blir till en sanning om jag säger det högt. Kanske gör mig själv en björntjänst för många förstår nog inte hur jobbigt det är. Men ibland slår det mig som sagt, och då får jag nästan panik. Var på kalas i fredags där en äldre dam undrade hur det går för mig, jag sa som det var, varpå hon säger: men inte tror du att du kan gå tillbaka till jobbet på dagis, det kommer väl inte funka? Snacka om ett slag i magen... Att höra nån säga det högt, som jag knappt ens orkar tänka... 

 

Av Sara Emma - 8 augusti 2014 23:09

Nånting är fel i min kropp... Man kan inte ha så här ont varenda dag utan att nåt är fel. Punkt. Hade all värk berott på diskkomressionen och trycket på nerven så borde det väl ha blivit något bättre efter min operation? Kanske att det inte värker så ner i foten längre... Å andra sidan är värken i höger sida, höft, ljumske och lår värre än någonsin. Men vad är det??? Är det höften? Är det bäckenet? Nåt annat i ryggen? En mystisk, sällsynt muskelsjukdom? Vill bara få kallelse till ny röntgen nu... Min största farhåga är att de inte hittar nåt... Fattar inte ibland hur jag orkar, det är så tungt, psykiskt och fysiskt. 

Av Sara Emma - 4 augusti 2014 12:59

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått låna en tens-apparat, ska prova en månad om det kan hjälpa lite :-) Allt som kan lindra är ju bra i väntan på vidare utredning! 

Skapa flashcards