Alla inlägg under juni 2015

Av Sara Emma - 26 juni 2015 12:28

Det är väl typiskt! Men lite får jag väl skylla mig själv. Tycker jag har varit skaplig i ryggen och höften ett tag, både student och midsommar funkade hyfsat. Inte smärtfritt på nåt sätt, men ändå. Så i onsdags städade jag kylskåpet... Plockade ur all mat och alla hyllor och skurade rent, vilket behövdes ;) Visst kände jag att det var lite tufft men jag gjorde klart, kan ju inte låta maten stå framme liksom. Sen på eftermiddan började det, skitont i ländrygg, höft och hela benet värkte. Och det sitter i än... :( Blir så trött och less! Hjälper ju inte att man känner sig hyfsad när man inte kan göra nåt utan att bli sämre, kan ju inte leva i en skyddad värld jämt! 

Idag börjar min sambos semester... I sex veckor ska vi vara lediga hela familjen, skönt men rygghårt. 

Av Sara Emma - 22 juni 2015 11:40

Vi var bjudna till släktingar i midsommar, de har köpt en sommarstuga och bor 10 mil härifrån. Vi skulle sova över en natt. Dagen innan hade jag skitont i ryggen rent ut sagt :(  Tänkte att jag skulle försöka bryta det så jag vilade och tog Tramadol, himla dumt eftersom jag ofta får migrän av Tramadol... Det är som att välja på pest eller kolera. Så på midsommarafton hade jag fortfarande bra ont i huvet, men ryggen var faktiskt rätt okej. Typiskt att det alltid ska va nåt... 

Ja, ja vi åkte dit i alla fall och hade jättetrevligt! Så mysigt ställe precis vid en sjö med egen brygga och badtunna. Bara vädret som kunde varit bättre, men min 6-åring badade i både sjön och tunnan :-)  Kan konstatera att jag får allra mest ont av att åka bil. Sitta är ju inte bra över huvud taget så jag har stått upp mycket i helgen också, och bytt stol för att få variation. Kan bli lite avundsjuk på de som kan sitta timme efter timme och prata och umgås utan besvär... Men på det stora hela en väldigt bra midsommar! 

Hoppas ni haft det bra? Kram 

Av Sara Emma - 15 juni 2015 10:03

I fredags tog min stora tjej studenten :-)  Jag har många år mellan mina barn, min pojk blir sex år i augusti. 

Den här helgen är något som jag både sett fram emot och varit väldigt orolig och stressad inför. Eftersom jag är sjukskriven har jag ju kunnat städa och gjort många förberedelser i god tid och i lugn och ro, och det är nog det som har gjort att det ändå funkat skapligt. Man tror att det inte är så mycket, men herregud! Ändå hade vi beställt färdig mat och tårta. Men det är ändå hur mycket som helst att fixa och tänka på, och hjärnan är ju inställd på halvfart nu för tiden... Men allt har gått jättebra! Till och med vädret var på vår sida, strålande sol och 24 grader varmt :-)  En riktigt härlig dag! 

 

Ryggen då? Jag var ju helt inställd på att det skulle bli tufft... Hela förmiddan dukade och pyntade vi här hemma. Hann vila en timma mitt på dagen. Sen körde det igång, mycket stå, gå och sitta och alldeles för lite vila... Ett tag på eftermiddan fick jag lite panik och kände att det här kommer inte gå, det är många timmar kvar. Men jag försökte varva sitta och stå hela tiden och lyckades tänka att nu är det så här, det gör ont men det ska INTE påverka eller förstöra min dotters studentdag! Och det blev inte värre och värre utan höll sig på en viss smärtnivå. När jag äntligen gick och la mig värkte och brände det rejält, svårt att sova. Lördagen kände jag mig helt mörbultad men ändå mest trött i kroppen och ryggen. Idag är det ungefär som vanligt. Så jag tycker ändå sammanfattningsvis, med mina mått mätt, att det gick över förväntan! Det ger mig lite hopp inför sommaren och semestern när vi bl.a ska åka till Astrid Lindgrens värld, kanske funkar det också skapligt? 

Kram på er :-)  

Skapa flashcards