Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Student-helg!

Av Sara Emma - 15 juni 2015 10:03

I fredags tog min stora tjej studenten :-)  Jag har många år mellan mina barn, min pojk blir sex år i augusti. 

Den här helgen är något som jag både sett fram emot och varit väldigt orolig och stressad inför. Eftersom jag är sjukskriven har jag ju kunnat städa och gjort många förberedelser i god tid och i lugn och ro, och det är nog det som har gjort att det ändå funkat skapligt. Man tror att det inte är så mycket, men herregud! Ändå hade vi beställt färdig mat och tårta. Men det är ändå hur mycket som helst att fixa och tänka på, och hjärnan är ju inställd på halvfart nu för tiden... Men allt har gått jättebra! Till och med vädret var på vår sida, strålande sol och 24 grader varmt :-)  En riktigt härlig dag! 

 

Ryggen då? Jag var ju helt inställd på att det skulle bli tufft... Hela förmiddan dukade och pyntade vi här hemma. Hann vila en timma mitt på dagen. Sen körde det igång, mycket stå, gå och sitta och alldeles för lite vila... Ett tag på eftermiddan fick jag lite panik och kände att det här kommer inte gå, det är många timmar kvar. Men jag försökte varva sitta och stå hela tiden och lyckades tänka att nu är det så här, det gör ont men det ska INTE påverka eller förstöra min dotters studentdag! Och det blev inte värre och värre utan höll sig på en viss smärtnivå. När jag äntligen gick och la mig värkte och brände det rejält, svårt att sova. Lördagen kände jag mig helt mörbultad men ändå mest trött i kroppen och ryggen. Idag är det ungefär som vanligt. Så jag tycker ändå sammanfattningsvis, med mina mått mätt, att det gick över förväntan! Det ger mig lite hopp inför sommaren och semestern när vi bl.a ska åka till Astrid Lindgrens värld, kanske funkar det också skapligt? 

Kram på er :-)  

 
 
Annie

Annie

15 juni 2015 11:26

Vad skönt att du ändå slapp det värsta onda! Även fast du säkert hade ont ändå :(
Men vet själv hur det kan vara, ibland nöjer man sig bara man slipper det allra värsta ..

Grattis till din dotter! och lycka till, till henne :)

Hoppas det fortsätter så för dig i sommar med!

Sv: Tack! Ja det har verkligen varit skönt att slippa det allra värsta av värken i helgen. Visst hade ont ,men mindre ont så jag är ganska nöjd :)

Å det hoppas jag med :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

17 juni 2015 13:20

Visst är det härligt när saker kan fungera över förväntan! Så bra att du kunde göra vissa förberedelser i tid innan, men det är ju jättesvårt att planera upp sånna där saker utefter ryggen. Huvudsaken är att man kan återhämta sig efteråt :) Kram!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

18 juni 2015 09:43

Ja det var skönt att det gick skapligt ändå! Det är ju nästan omöjligt att få till nån vila en sån dag, 25 personer här hemma och man ska se till att alla får mat, dryck mm... Det är jättesvårt att släppa ansvaret och gå och lägga sig mitt i allt. Sen vill man ju vara med hela tiden också :-)

 
malin

malin

22 juni 2015 10:15

Vad kul att höra att det gick bra :)
Du kanske liksom har börjat komma in i en bra fas med värken & tanken hur du kan göra och inte för att värken ska hållas under kontroll :)
När har du tiden för ny MRen?

Kram kram

http://instabiltbacken.blogg.se

Sara Emma

22 juni 2015 11:40

Ja jag tror att jag har lärt mig lite att leva med värken och inte bli så rädd och orolig. Det är skönt även om det vore ännu bättre att slippa ha ont!
Jag har gjort ny MR och ska till ortoped den 1/7.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards