Alla inlägg under oktober 2014

Av Sara Emma - 30 oktober 2014 11:55

Träffade en trevlig, lite äldre svensk kvinnlig läkare idag :-) Tyvärr var hon bara tillfälligt anställd så det blir väl en ny nästa gång igen. Hatar det systemet de har med en massa tillfälliga läkare! 

Ja det blev ju en ny undersökning och dra hela historien igen, tröttsamt. "Du verkar ha mest ont över si-leden" sa hon... jaa det har jag ju sagt hela tiden... Blev i alla fall sjukskriven året ut, "det kan ju brytas om det behövs" sa hon? Jaha, om ett mirakel inträffar och jag helt plötsligt blir bra? Hon pratade även om ev arbetsträning nån timme om dan, men först och främst ska jag till ortopeden. Nu kan jag pusta ut några veckor igen. 

Av Sara Emma - 29 oktober 2014 09:14

Jag har fått kallelse till ortopeden! Igår kom den. 18/11 ska jag dit. Tjohoo... eller... hjälp... eller... Drömde inatt att jag var där, fast hos en gammal gubbe och inte den norska, käcka ortopeden jag ska till :-)  Drömde att han sa att jaa din höft ser ju inte bra ut... Sen vaknade jag. Känns återigen som nu är det sista chansen, kan de inte hjälpa mig nu är det kört. Kommer va så nervös, ska ta med min sambo in på besöket denna gång, litar inte riktigt på mig själv, vet hur jag blir VARJE gång på läkarbesök, nervös, illamåeende, yr... En gång höll jag på att svimma. 

 

Imorn ska jag till vårdcentralen och träffa en ny läkare, igen... Ska förlänga sjukskrivningen. Spännande... NOT!

 

I torsdags hände nåt annat som gjorde att vi var på jouren hela kvällen, min 5-åring ramlade hemma och slog upp ett djupt jack över ena ögonbrynet :( Blev att sy två stygn stackarn. Han fick rätt mycket lugnande innan och var helt groggy ;) Låg och skrattade och vinkade till en planch i taket :-) Ja alltid händer det nåt, synd att sjukhus så ofta är inblandade bara... 

 

Kram på er!

 

Av Sara Emma - 23 oktober 2014 09:55

Min granne, en farbror på över 70 år stelopererade ryggen för tre veckor sen. Alltså, är det mig eller honom det är nåt konstigt med? Efter två veckor var han ute och krattade löv... igår körde han iväg i bilen... Jag fattar ingenting. Efter två-tre veckor tog jag mig knappt ut på 10- minuters promenader. Min sambo skojade och sa att "han var ju ung och pigg innan operationen vet du"... Jag börjar undra om han bara tror att det är steloperation han gjort, kanske är nåt enklare ingrepp? Konstigt är det i alla fall! 

 

Själv går jag här och väntar på posten varje dag och kallelse till ortopeden. På ett sätt vill jag dit direkt, på ett sätt är jag orolig för vad han ska säga? Om inget syns på röntgen, vad ska man göra då? Nåt måste ju va fel när det inte blir bättre. Det går inget framåt, får ont av i princip allt. Det är inte nåt roligt alls längre. 

Av Sara Emma - 20 oktober 2014 10:35

I fredags hade jag besök av en god vän hela förmiddan. På kvällen var jag bjuden till en arbetskamrat, jättetrevligt att träffa alla mina goa jobbarkompisar :-) Saknar dom jättemycket. Det börjar kännas nu att man varit hemma rätt länge, man blir lite utanför ett sammanhang på nåt vis, lite utanför verkligheten... Att träffa nån kompis och fika en gång/vecka blir liksom inte samma sak. Igår eftermiddag träffade jag en före detta arbetskamrat och tog en fika, jättetrevligt :-) Men vad trött jag blir efter en sån helg, hade huvudvärk och nästan lite yrsel på kvällen. Idag protesterar kroppen också, ont, ont, ont... 

Nu början väntan igen... En vecka sen jag gjorde MR och svaret borde komma till ortopeden i dagarna, sen ska de skicka kallelse till mig... Undrar hur lång tid det tar? Den här gången kommer jag inte vänta alltför länge utan ringer nog om ett par veckor om jag inget hört. Sista oktober går även sjukskrivningen ut, så nu börjar det närma sig igen också. Suck. 

 

 

Av Sara Emma - 11 oktober 2014 15:42

Har varit lite bättre från värken nu nån dryg vecka, har varit så skönt! Trodde nästan det skulle vända nu. Gud va dum jag är som aldrig lär mig! 

I förmiddags var jag med min pojk på skridskoskola en timma, växlade mellan att stå och sitta på hård träbänk. Fick ju skitont... Efter att ha vilat åkte jag och handlade lite, fick så j---a ont i affären så jag blev helt kallsvettig och började må illa. Nu ligger jag här och väntar på att nån ska komma hem och bära in maten som är kvar i bilen... F-n att det aldrig blir bättre!!! 

Av Sara Emma - 7 oktober 2014 12:01

Hurra! Jag har fått tid till magnetröntgen, på söndag (!) kl.15.00 i Göteborg :) Ska bli så skönt att få det gjort, nu händer det ju nånting i alla fall. Bra att det var en söndag också för då behöver inte min sambo ta en semesterdag för att köra mig den här gången. 

Idag har jag varit på vårdcentralen och träffat läkare nr3 på tre månader... Faktiskt den bästa hittills :) Hon skrev ut Citodon, Alvedon, Naproxen och Omeprazol... så nu kanske jag klarar mig lite längre än sist när jag fick 14st oxynorm utskrivna! Dessutom ska hon ringa på fredag och höra hur tabletterna funkar, inte dåligt! Har tagit en citodon och känner att jag blir mycket tröttare av dom än av oxynorm, får prova några dagar, annars pratade hon även om Tramadol. Nån som har några erfarenheter av dessa mediciner?

 

Av Sara Emma - 3 oktober 2014 18:54

Nu har jag bestämt mig. Har grubblat fram och tillbaka, vill inte ge mig och kapitulera.... Men nu gör jag det. I julas fick jag och min dotter musikalbiljetter, vi skulle åka tillsammans med min svägerska och hennes dotter till Stockholm den 24/10 och se Livet är en schlager. Har sett fram jättemycket mot det! Men sista tiden har jag insett mer och mer att det blir för tufft för mig just nu. 30 mil i bil, sen ut på restaurang och sen sitta på musikalen i flera timmar. Hem 30 mil nästa dag. Så igår bestämde jag mig, ringde svägerskan som förstod, min dotter fixade en kompis som följer med istället, och jag... jag kan pusta ut! Känns faktiskt mest befriande, jag har varit så orolig för hur det ska funka, hur ont jag ska få, hur mycket sämre jag kanske blir efter... Nu släpper jag det, puh!

Skapa flashcards