Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Min granne...

Av Sara Emma - 23 oktober 2014 09:55

Min granne, en farbror på över 70 år stelopererade ryggen för tre veckor sen. Alltså, är det mig eller honom det är nåt konstigt med? Efter två veckor var han ute och krattade löv... igår körde han iväg i bilen... Jag fattar ingenting. Efter två-tre veckor tog jag mig knappt ut på 10- minuters promenader. Min sambo skojade och sa att "han var ju ung och pigg innan operationen vet du"... Jag börjar undra om han bara tror att det är steloperation han gjort, kanske är nåt enklare ingrepp? Konstigt är det i alla fall! 

 

Själv går jag här och väntar på posten varje dag och kallelse till ortopeden. På ett sätt vill jag dit direkt, på ett sätt är jag orolig för vad han ska säga? Om inget syns på röntgen, vad ska man göra då? Nåt måste ju va fel när det inte blir bättre. Det går inget framåt, får ont av i princip allt. Det är inte nåt roligt alls längre. 

 
 
L

L

23 oktober 2014 19:15

Haha,sådär var nog jag med-och du såg hur det gick:infektion och en ny op och jäklar så mycket trötthet både fysiskt och psykiskt efter det! ;)
Lite komiskt om han tror att dom gjort en stelop och dom inte har det?!?! :D
Är inne å kollar så ofta jag kan här för att se om du fått höra nåt,hoppas verkligen du får ett svar på vad som är fel!Förstår att det är skrämmande-ovissheten är ju det värsta :( Kramar

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

23 oktober 2014 23:01

Ja ovissheten och oron för att de inte ska hitta nåt?! Tänk om de säger att allt ser bra ut... Usch, jag får inte tänka så, en bit i taget.
Kram!

 
L

L

25 oktober 2014 21:18

Mmm,förstår att du är orolig :( Lätt att säga att man inte ska oroa sej-men det är ju svårt att låta bli när tankarna flyger...Massa kramar-tänker på dej!

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

25 oktober 2014 22:59

Tack

 
Malin

Malin

27 oktober 2014 13:27

Hej!
Den där gubben kan inte ha genomgått en sån operation som du. Om han har det måste han vara en superfarbror eller galen ;)
Har du fått svar på röntgen än? Är så spänd och nyfiken. Förstår vad du går igenom. Hoppas så att det ska lösa sig för dig. Kram

http://Instabiltbacken.blogg.se

Sara Emma

27 oktober 2014 15:31

Nej, idag klev han in i en bil hur lätt som helst... !
Inget hört än... Tror det fastnar hos ortopeden, de ska ju skicka kallelse när de fått röntgensvaret. Ska ringa och tjata snart! Kram

 
Ingen bild

Helene

27 oktober 2014 17:05

Förstår dig precis.., är själv där nu.. Oron över att ingen hittar felet och oron över om FK betalar ut pengar ...

Sara Emma

27 oktober 2014 22:10

Ja det är inte kul... Hoppas det går bra för dig? Kram

 
Emma

Emma

27 oktober 2014 20:39

Haha det där låter ju helt sjukt. Om han nu har gjort den operationen så tror jag knappast att det där är läkarens rekommendation. Det kanske är lättare att vara uppe och röra sig om man opererar typ bröstryggen högre upp? Jag har ingen aning, men det låter rätt otroligt.
Minns när jag låg inne efter operationen så fick jag en rumskompis som var en tant på typ 70 och hon opererade sig för diskbråck. Då var hon uppe hur mycket som helst dagen efter och gick runt en massa. Men då kom läkaren och sa till henne att hon var tvungen att ligga stilla :)
Måste vara jäkligt frustrerande att de någon som mirakulöst blir bra efter en vecka när man själv bara står och stampar. Är du säker på att det inte är medicinerna som gör att du ser i syne?? haha. Kram på dig!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

27 oktober 2014 22:10

Ha, ha ja jag har ju testat lite olika mediciner sista tiden ;)
Det är något frustrerande ja... hm... Ska nog haffa honom och ta ett snack nån dag, reda ut saker och ting ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards