Alla inlägg under maj 2014

Av Sara Emma - 17 maj 2014 09:12

 

Har alltid gillat citat och ordspråk, nu för tiden hittar jag så många bra! Det här är så sant, så borde nog fler tänka :) 

Av Sara Emma - 14 maj 2014 22:49

Lite kul på tal om kost och träning :-)  

 

 

Av Sara Emma - 13 maj 2014 12:18

Idag är det en riktig skit-dag rent ut sagt! Haft ont inatt, knappt sovit nåt. Tränade hemma och det kändes rätt okej. Hade några ärenden på stan jag behövde göra och först var jag tvungen att tanka bilen. In i två affärer på stan och snabbt in på Ica på hemvägen. Nu värker heeela j---a ryggen! Varför trodde jag att jag skulle klara av allt detta på en förmiddag?! Jo, för hoppet är det sista som försvinner, och jag måste ju prova lite mer saker än att bara va hemma och att träna. Jag ska ju börja jobba (25%) om fem veckor, och hur ska jag fixa det då om jag inte ens kan åka till stan en timme? Men det är bara att inse fakta, det blev för mycket... Är så less, irriterad och på urdåligt humör :((( Behöver pepp!!! 

Av Sara Emma - 12 maj 2014 22:26

Det är så tröttsamt, skulle snart vilja uppleva en HEL bra dag! Sov riktigt bra, körde pojken till förskolan. Åt frukost i lugn och ro, vilade en stund. Kändes riktigt bra i ryggen, lite lätt molande värk men helt hanterbart. Åkte iväg och tränade en timme på gymmet, ökade på vikterna lite och kände mig riktigt stark! Hem och lagade mat och sen vila igen, lyssnade på Fredagspodden, sååå himla rolig :-)  Tur att jag har haft alla avsnitten att lyssna på den här tiden! Vid fyra kom mamma o ch min pojk hem, vi åt fruktsallad och myste lite. Såg på Bolibompa en stund och när jag reser mig ur soffan, DÅ kommer det... Hugg i höger höft, blir sen värre under kvällen med värk i ländrygg och höger ben. Jaa, det var väl för mycket att hoppas på, en HEL skaplig ryggdag... 

Av Sara Emma - 11 maj 2014 21:58

 

Precis så är det just nu! Jag måste va lite ego och göra det som är bäst för mig och min rygg, hoppas alla runtomkring förstår det bara. 

Av Sara Emma - 9 maj 2014 17:20

Känner mig så trött, tömd på energi psykiskt och fysiskt. Dels är det väldigt tröttande att ha ont hela tiden i flera år, visst har jag bättre dagar nu ibland efter operationen, men helt smärtfri är jag aldrig. Dels är den här oron väldigt tröttande, kommer det bli bättre? Tankarna mal i huvet. Om jag inte blir bättre än så här, hur ska jag orka? Har även haft mycket funderingar sista tiden som är svåra att släppa. Har blivit så besviken på särskilt en person, en som jag sett som min vän länge men nu har jag inte fått det stöd som hade behövts. Tvärtom faktiskt. Känns som jag fastnar i det här just nu, vet inte hur jag ska gå vidare?

Av Sara Emma - 9 maj 2014 10:42

Snabb promenad i 25 minuter, gick en annan väg än jag brukar och visste att den var lite längre, men nån gång måste jag ju våga utöka sträckan lite... Jäklar va trött jag var sista biten... båda höfterna värkte, och flåset ska vi inte prata om, puh... Orkade knappt stretcha när jag kom hem. Nu ska jag vila och googla :-)  Först om Fredrik Paulun och hans matfilosofi som verkar vettig och intressant, sen om odling i pallkrage för nu har vi lagt igen landet som ingen hinner/orkar ta hand om. Men lite kryddor m.m vill jag ändå odla :-)  

Av Sara Emma - 7 maj 2014 09:48

40 minuters träning hemma avklarad! Pilates med boll blandat med styrkeövningar. Gillar verkligen den här formen av träning, lugn, stark och koncentrerad. Dessutom fixar jag den för ryggens skull, får anpassa övningarna efter vad som känns bra eller inte. 

 

Jag har aldrig varit nån träningsmänniska, tyvärr måste jag säga för det hade väl tex ryggen mått bra av... Jag har försökt komma igång och träna många gånger, sprungit, aerobics, friskis & svettis, poweryoga m.m men det har blivit väldigt sporadiskt och jag har inte fastnat för nåt. Det har kännts stressande att passa en viss tid en viss dag. Dessutom har jag ofta fått migrän efter att ha tagit ut mig ordentligt i nåt pass. Så det har helt enkelt runnit ut i sanden! 

 

NU känns det däremot som jag har hittat min typ av träning! Den kan jag dessutom göra hemma, när jag vill. Jag blir stark, avstressad och mår bra efteråt, så skönt! Om ett tag, kanske till hösten, när det gått lite mer tid efter min steloperation ska jag prova på nåt pass, tex yogalates eller core. Ska bli kul! Ren pilates finns tyvärr inte där jag bor. 

 

Det jag saknar är att kunna ta en riktig power-walk för att få upp flåset lite också. Men det kommer förhoppningsvis, en halvtimme är jag uppe i åtminstone :-)  

Ovido - Quiz & Flashcards