Direktlänk till inlägg 25 april 2017

75%

Av Sara Emma - 25 april 2017 17:38

Nu har jag jobbat 75% i drygt tre veckor. Ingen vecka har jag klarat av att jobba alla dagar. Har haft mer ont, sovit sämre, känt mig trött och sliten och haft sååå mycket huvudvärk. Det går inte så bra med andra ord. Idag har jag varit hemma och kommer va det imorn med, känner att jag håller på att klappa ihop och måste va rädd om mig. Lyckades få en tid hos min doktor nästa onsdag så det känns skönt. Får se vad hon säger om fortsättningen.

 
 
Ingen bild

Linda Säll

25 april 2017 20:27

Usch vad jobbigt😓! Har du inga smärtstillande att ta när du har så ont? Att ha ständig smärta stressar ju kroppen, så jag förstår att du är helt slut. Känns ju galet att du ska behöva pressa dig så mycket. Hoppas du får hjälp av läkaren. Var rädd om dig.
Många kramar Linda Säll

Sara Emma

25 april 2017 22:01

Tack Linda! Jag tål smärtstillande så himla dåligt... får migrän av allt med morfin i, även citodon. Och mot den här huvudvärken hjälper inget, tror det är kraftig spänningshuvudvärk. Migränmedicinen gör det bara värre. Så jag får bara försöka ta det lugnt och va cool... himla lätt när tankarna snurrar.
Hur är det med dig nu?
Kramar

 
Ingen bild

Linda Säll

27 april 2017 09:16

Fy vad jobbigt att du inte tål mediciner. Vet inte vad jag hade gjort utan. Har du testat en medicin som heter Saroten? Det är egentligen en gammal antidepressiv medicin som används numera mot tex nervsmärtor och annan smärta. Läste faktiskt att den användes till din sjukdom. Den här hjälpt mig. Sov bättre på nätterna. Du kan ju alltid fråga läkaren. Jag har haft ett rejält bakslag men är mycket bättre nu. Jobbar 50 % och om 1 vecka går jag upp till 75%.
Ta hand om dig💕. Kram❤

 
Annie

Annie

28 april 2017 09:32

Men fy så tufft för dig .. :/
Bra ändå att du lyssnar på kroppen och är hemma vissa dagar<3

Men så jobbigt ändå, varför måste du jobba 75 %, fattar mig inte på FK alls .. men det gör väl ingen typ :/

Hoppas du kan få ta det på den takt som är lagom för Dig .. :)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

28 april 2017 17:37

Usch, jag lider verkligen med dig och hoppas att de lyssnar på dig när du ska till VC och kan få jobba 50% till istället och att det fungerar bra. Själv var jag till VC igår och läkaren är inte glad på mig eftersom jag är svår medicinerad pga mina ryggsmärtor. Han anser att jag har ätit Citodon länge pga ryggproblemen och att jag inte får göra det. Jag hade journalkopia från mitt besök på Stockholm Spine Center med mig och där sa läkaren att jag ska äta Citodon fast att jag egentligen borde äta ren morfin men det vill jag inte ha men måste troligen inse att jag har sådana smärtor nu att det är det enda som hjälper. Jag fick nya övningar av sjukgymnasten i Stockholm och troligtvis är det mina ryggmuskler som har försvarat disken och när jag nu lyckats stretcha ut dem och sätesmusklerna blir smärtan från disken värre. Jag ska på återbesök i Stockholm snart så jag får prata med läkaren om medicineringen. Men läkaren på VC sjukskrev mig på 75% i tre månader till. Jag hoppas att få operationen så snabbt som möjligt för att slippa mer sjukskrivning.
Finns det ingen smärtlindring du kan få? Något måste det väl finnas, jag har blivit ordinerad olika tabletter men eftersom jag inte tål allt vill jag inte ta dem.
Hoppas verkligen att läkaren hjälper dig och hoppas att du snart blir bättre.
Kram 💓

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards