Direktlänk till inlägg 16 november 2016

Update

Av Sara Emma - 16 november 2016 08:58

Har nu jobbat 25% i drygt en vecka. Det går bra :) Har nog inte förstått förut hur viktigt det är att ha ett jobb att gå till, att ha en uppgift, att vara behövd, att ha arbetskamrater... Har tyckt att det gått bra att vara hemma, dagarna har rullat på. Men jag får så mycket mer energi av att komma iväg varje dag, även om det bara är två timmar. Visst blir jag trött, jag har ont... Men det var ju inte mycket bättre när jag bara var hemma. Känns som livet blir mer "normalt". Efter nyår ska jag jobba 50% och jag hoppas så mycket att det ska funka! Min doktor sa sist att vi ska inte ha heltid som ett mål (puh... ) utan vi ska testa om jag fixar 50 eller 75%, känns jättebra! Önskar så att livet bara kan få flyta på ett tag... vill inte vara styrd av FK, vill jobba, vill kunna ta semester, vill bestämma över mitt liv!

 
 
Annie

Annie

16 november 2016 12:24

Vad roligt för dig :)
Jättekul för din skull att det går så pass bra ändå!
Hoppas det kommer funka med 50 för dig sen.

Sv: Tack snälla du<3

Kram*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

18 november 2016 16:32

Sv: Tack så mycket :)

Kram kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

18 november 2016 17:24

Hej!
Åh va skönt att det fungerar att jobba 25%. Hoppas att det känns lika bra när du provar att jobba mer tid. Själv ska jag försöka att börja jobba 25% 2/12 och jobba det december och januari. Känns det bra så får jag öka till 50% under januari men eftersom min disk ovanför steloperationen i ländryggen är dålig så vågade inte läkaren pressa mig att jag ska jobba 50% så snart. Jag får väl försöka lyssna på kroppen och ta det lugnt för att försöka stabilisera upp den disken och på så sätt slippa en ny steloperation även på den.
Det känns skrämmande hur två erfarna och ledande ryggortopeder ser så olika på mina ryggbesvär. Har fått två olika svar fast de sett samma MR bilder.

Ha det bra!!! Kram Anna

Sara Emma

22 november 2016 13:01

Ja va konstigt? Jag har också fått höra så mycket olika från olika läkare... man undrar ju vem man ska lita på? Hoppas det går bra för dig att jobba lite, det är verkligen så skönt att komma iväg lite. Var rädd om dig bara! Kram

 
Ingen bild

75linsa@gmail.com

20 november 2016 13:42

Åh vad skönt att det fungerar!! Längtar oxå efter att slippa FK. Ska ha avstämningsmöte imo. ÄR lite nervös. Planen med mitt diskbråck är att det ska läka av sig själv. JAg är väldigt emot att operera mig. Tycker ändå att det är lite lite bättre, men har ju fått så ont i mina höfter, förmodligen pga felbelastning. Det ena ger det andra. Nu håller jag tummarna för att både du och jag får jobba och slippa smärta och allt som tillkommer med detta.
Stor kram till dig från mig Linda

Sara Emma

22 november 2016 12:59

Hoppas mötet gick bra? Ja du operera mig gör jag inte i första taget precis... förstår att du inte vill det. Hoppas det läker fort!
Kram!

 
Ingen bild

Anna

23 november 2016 14:25

Ja, visst är det konstigt att de har så olika synsätt på MR bilderna. Det var när jag var på återbesök i Ängelholm för bäckenlederna som läkaren såg mina MR bilder efter att ha gjort en grundlig undersökning av ryggen. Så jag hoppas verkligen att det går att stabilisera upp ryggen eftersom jag inte vill genomgå en operation till.
Men jag har ju förstått på sjukgymnasten att han tyckte det var ett konstigt svar jag fick från Göteborg. Han tyckte det var bra att även läkaren i Ängelholm tittade på bilderna och gav sin syn på min urkassa rygg.
Ha det bra och hoppas att du blivit bättre av magsjukan.
Kram Anna

Sara Emma

24 november 2016 12:01

Tack, nu är jag bättre!
Hoppas du får ordning på ryggen, är det sjukgymnastik som gäller?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards