Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Samtal från ortoped

Av Sara Emma - 29 april 2015 16:47

Idag ringde äntligen ortopeden, har väntat sex veckor. Vi bestämde att jag ska få komma dit på ny undersökning och kolla höft och bäcken igen, ev ny MR också. Så nu väntar jag på kallelse igen... 

Har haft mycket värk nu ett tag, känns som det liksom sprider sig och blir ettrigare. Börjar kännas rätt tungt. 

 
 
Emma

Emma

29 april 2015 21:35

Hej! Såg precis att du har länkat till min blogg här hos dig. Vad gulligt av dig! Det gjorde mig så glad :-) Låter tungt med en period med mycket värk :( Önskar dig bättring! Krya på dig!

http://www.rehabbloggen.wordpress.com

Sara Emma

29 april 2015 22:16

Tack :)

 
Ingen bild

Anna

30 april 2015 12:13

Hej! Skönt att äntligen få kontakt med ortopeden, men trist att det ska vara så lång väntetid. Vad bra att du får en ny tid och att de ska kolla dina höfter och bäcken igen. Själv tycker jag det är svårt att få någon som tror på att mina smärtor kommer från bäckenleden eftersom jag är för ung att drabbas av artros och förslitningar. Det spelar ingen roll att jag ömmar kraftigt över den och att sjukgymnast anser att det är troligt att det är den som rör sig när det knäpper och jag känner att något rör sig i ländryggen.
Lycka till och hoppas du får tid snabbt hos ortopeden!
Kram

Sara Emma

7 maj 2015 11:10

Ja jättebra att jag får komma dit en gång till! Jag var så rädd att han skulle säga i telefon att han hade gjort allt han kunnat... Fast jag är fortfarande nervös att han inte kommer tro mig riktigt och inte hittar nåt.
Det finns ju många i din ålder med problem i si-lederna! Så jobbigt att inte bli tagen på allvar och behöva tjata...
Kram

 
Annie

Annie

7 maj 2015 11:20

Jobbigt för dig med det onda :(
Men vad bra att du ska dit igen och kolla upp det igen!

Hoppas det inte dröjer för länge tills kallelsen kommer, väntar med på kallelse för ultraljud på ljumsken. Tyvärr kan ju sånt dröja ..

Sv: Det gick faktiskt bra! skönt :)

När jag väl stod där framme och skulle redovisa så släppte nervositeten ;) Fick bra respons av läraren efteråt, det var kul :)

Ja jag tittade med på greys .. samma här :(
Nej inte derek tänkte jag .. haha verkligen helt inne i den serien.

Hur är din värk, är den lika som förut?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

7 maj 2015 11:50

Kul att det gick bra!
Ja jag älskar Grey's, bästa serien!
Ja värken är som den brukar :( Idag är ingen bra dag, kände direkt när jag gick upp i morse att det var sämre.
Hoppas du får kallelse snart! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards