Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

Jaha ja.........................

Av Sara Emma - 7 maj 2015 11:11

Här går dagarna sin gilla gång. Känner mig rätt håglös. En del dar är bättre och då tänker jag att jag borde nog jobba lite, en del dar är sämre och då tänker jag att hur ska jag nånsin kunna jobba? Igår var det skapligt, tog en promenad och på eftermiddan var jag och min dotter och shoppade lite, max en timma. Idag är jag mycket sämre :(  Så länge jag inget gör, går omkring här hemma och skrotar, gör min träning, vilar, så går det skapligt. Det krävs ju så lite för att bli sämre. Det KAN inte bara bero på att mer träning behövs, efter över ett år borde det ha gjort lite nytta? Hoppas jag får en tid hos ortopeden snart, och hoppas han har någon som helst ide om vad som är fel... Usch, inte på humör idag :( 

 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

7 maj 2015 12:08


Ja du dagarna dom går å går å går å går å man känner sig dödare för var dag som går å frågan är när man dör på riktigt !??!?!!?

En fot i graven å en i livet har man känns det som !!?? :-( hmmm

Gå gärna in på min lilla Blogg och lämna svar där om du vill å kolla runt lite kan du ju göra oxå å läsa där :-).

Jag har ju en del rätt vettiga inlägg tro det lr ej :-) haha

// Mvh Isabelle //

http://---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

10 maj 2015 15:56

Är det aldrig någon som har remitterat dig till en smärtläkare för att ev få hjälp mot smärtan? Jag har var själv till en smärtläkare nu men han skickade mig tillbaka till ryggortopeden eftersom jag har haft så lång period mellan min steloperation när jag var bra då tills att smärtan återkom. För mig förklarade han till sist att hade inte steloperationen lyckats skulle jag inte ha haft så lång tid mellan att jag var smärtfri tills dess att smärtan återkom. Men jag var tvungen att säga det flera gånger att två ryggortopeder har sagt att operationen var lyckad och att något annat tillkommit innan han gav med sig. Det är värt ett försök att få träffa en smärtläkare tycker jag, även om inte jag blev hjälpt.
Men nu har jag iallafall skickat en egenremiss till Ängelholm eftersom det inte är någon som vill utreda bäckenleden ordentligt.
Hoppas du får hjälp!
Kram Anna

Sara Emma

12 maj 2015 14:32

Nej smärtläkare har ingen nämnt... Idag fick jag kallelse till MR av ländrygg och bäcken den 6/6, så sen ska jag väl till ortopeden igen.
Hoppas de tar emot dig i Ängelholm! Jag fick svar tillbaka att jag behövde remiss från min ortoped hemma. Men eftersom egenremiss finns så måste ju chansen finnas! Du får nog nåt svar rätt fort, det tog drygt två veckor för mig.
Lycka till! Kram

 
Emma

Emma

12 maj 2015 10:28

jag förstår vad du menar. Jag har precis börjat jobba och känner mig sämre efter en dag. Det känns som att kroppen vill att man är sjukskriven hemma och endast ägnar sig åt träning och kanske någon kul aktivitet ibland. Annars sparkar den bakut. Kämpa på!
Kram!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

12 maj 2015 14:27

Precis så känns det. Som om man aldrig kommer klara nåt annat :(
Trist att du fick så ont direkt... Hoppas det var "chocken" av att jobba igen och att det går bättre snart!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards