Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Återbesök på Spenshults sjukhus

Av Sara Emma - 14 april 2014 22:10

Idag har jag varit på återbesök hos ortopeden på Spenshults sjukhus. Var så sjukt nervös innan, kunde knappt sova på natten... Vet egentligen inte varför faktiskt, det värsta är ju redan gjort, men jag är så himla mån om att fortsättningen ska bli bra! Var nog rädd att han skulle kräva att jag börjar jobba nu direkt, varför nu ortopeden skulle kräva det... och jag känner mig ju inte alls redo för det än! Jag jobbar på förskola och det är ju rätt rygghårt. Nåja, 25 mil i bilen dit ner, kändes som en evighet. Väl där var vi en timme tidiga och fick vääänta.... Hade ont i magen och mådde illa. Sen var det dags för röntgen för att se att skruvarna sitter där de ska :-)  Röntgensköterskan berättade att sjukhuset läggs ner till sommaren, viss verksamhet flyttas till Falkenberg. Det är så sorgligt! Det är ett underbart ställe som ligger så fint utanför Halmstad. Jag är glad att jag hann få komma dit. 

Över en timme fick jag vänta innan jag fick komma in till ortopeden, kände mig nästan yr och svimfärdig. Han tyckte att jag rörde mig bra, såret har läkt fint och röntgenbilderna såg bra ut, skönt! Jag berättade att jag har blivit bättre, värken i höger ben är nästan borta, men att jag blir fort trött i ryggen och får då ont. Helt normalt, sa han, det kan ta upp till ett år, eller mer, innan man hunnit träna upp sig ordentligt. Skönt att veta att det är normalt! 

Helt sjukskriven två månader till och sen börja jobba på deltid, det känns bra! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards