Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

En hel vecka med arbete 50%

Av Sara Emma - 14 januari 2017 16:23

Nu har jag jobbat min första hela vecka på 50%. Måste säga att det gått skapligt ändå! I måndags hade jag ont redan på morgonen så den dagen var inte så bra... men sen har det gått bättre. Har dock varit väldigt trött och sovit en stund varje dag efter jobbet. Men det är väl okej att det är så tänker jag... är ju sjukskriven 50% så det vore ju konstigt om jag kom hem och var superpigg. Det är nog så jag får lägga upp mina dagar nu, arbete på förmiddagarna och sen hem för vila och återhämtning. Sen kan jag göra det jag orkar med här hemma, städa, handla mm. Nästa vecka är jag ledig onsdag så det blir en lättare vecka. Veckan därpå är jag ledig fredag för då åker vi till Lanzarote! Ska bli härligt :) Lite orolig inför resan bara, många timmar sittande på flyget, inte så bra.

 
 
Ingen bild

Anna

18 januari 2017 17:47

Hej!
Men åh va skönt att åka till Lanzarote snart och få vara i värme. Det brukar vara bra för en ond rygg och sargad kropp över huvudtaget för att dels få värmen men oxå miljöombyte och annat att tänka på 😀.
Finns möjligheten att du kunde få jobba kanske 5 timmar om dagen och vara hemma en dag i veckan? Jag gör så nu men det är för att jag ska kunna åka till sjukgymnasten som finns nio mil från mig för att få behandling. Men jag jobbar ju bara 25% nu. Men vet inte vad som händer efter 29/1 eftersom min nuvarande sjukskrivning går ut då.
Skönt att det verkar fungera bra på jobbet ändå och det är inte konstigt om du är trött när du kommer hem från jobbet med tanke på att du går med värk hela tiden. Finns det några smärtstillande tabletter som hjälper dig?
Ha nu en riktigt underbar resa och njut av värmen och allt annat runt omkring där😎!!!
Kram Anna

 
Annie

Annie

18 januari 2017 19:13

Du är så duktig tycker jag :)
Vad härligt med Lanzarote snart .. :)
Jag har varit där men det var några år sen .. ;)

Sv: Nej vad trist med migrän :/ Hoppas det blir bättre snart<3

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

20 januari 2017 17:11

Hej!
Jag fick ett tips av sjukgymnasten att använda spikmattan även när jag sitter i bilen. Jag kan inte sitta längre stunder eller helst inte alls när jag har riktigt ont. Jag klippte av den eftersom min spikmatta är ganska lång och det behöver jag inte ha när jag ligger på den så när jag åker i bilen har jag den och det är skönt.
Sedan hade naprapaten som jag var hos när mina besvär med bäckenlederna började en adventskalender med olika saker varje dag och jag hade tur att vinna en typ av kudde (ergoplati) som man har vid ländryggen eller vid nacken när man sitter och den är riktigt skön att ha i svanken och det bästa är att den är liten och enkel att ha med i väskan när man åker eftersom den är i reseformat. Perfekt att ha istället för kuddar i svanken.
Men jag förstår att du har prövat det mesta för att få lindring av smärtorna 😀.

Kram Anna

Sara Emma

21 januari 2017 19:21

Tack för tipsen, alltid bra! Har faktiskt inte provat spikmatta... det är nog det som finns kvar att testa! Och en sån kudde låter ju toppen. Kram!

 
Annie

Annie

24 januari 2017 12:05

Sv: Ja det är ju det verkligen. Var så nervös innan mötet, skönt att sambon var med iaf-det underlättade :)
Kände mig helt tankspridd då när vi var där .. men kändes ändå ok efteråt.

Har ringt "stället" idag o pratat med chefen. Puh var nervös då med innan ;) Hoppas jag får komma dit o arb träna ;)

Kramar*

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards