Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Trött och slut...

Av Sara Emma - 22 december 2016 10:15

Den berömda väggen är lite för nära. Känner mig psykiskt totalt slut. Så trött, orolig, ont i huvet vareviga dag, svårt att sova.
Jobbet funkar bra, det är så skönt att åka dit varje dag, hoppas innerligt att 50% kommer funka efter nyår.
Det är så mycket annat runtomkring mig som är jobbigt. Min stora dotter mår inte bra, hon har bara mig att vända sig till och självklart finns jag alltid för henne. Men det tar mycket av min energi. Sen känner jag att inte alla i familjen har den rätta förståelsen, varken för henne eller för mig.
Detta plus min värk samt oro inför framtiden med jobb mm blir för mycket. Är så rädd att krascha in i väggen nu, vill bara komma igång och jobba mer, komma igång med livet som stått lite på paus i flera år pga värk, läkarbesök, sjukskrivning mm.
Började förra veckan gå och prata med en psyk-sköterska, har väntat ett halvår på en tid där... Kändes bra men gör också att saker rivs upp och inte går att trycka undan, blir jobbigt.
I julklapp önskar jag mig enbart lugn och ro!

 
 
Annie

Annie

22 december 2016 13:13

Å vännen .. så jobbigt för dig!
Var rädd om dig bara :) tyvärr lätt att säga, men svårt när man befinner sig där .. :)

Jag åkte ju in där .. innan jag blev sjukskriven denna period, så jag vet<3
Försök prioritera bort vissa saker om det går ..

Vad tråkigt att höra, att inte alla i familjen förstår<3

Massa kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

22 december 2016 15:20

Sv: Varsågod<3

Det låter bra fina du :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

25 december 2016 18:28

Sv: Tack så mycket! :)

Hur mår du så här dan efter julafton?

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

27 december 2016 13:38

Hej och god fortsättning 🎅!
Men va tråkigt att läsa att du känner så. Åh ännu värre om det finns personer i din närhet som inte förstår dig. Tyvärr blir ju smärtan sämre också sämre om man inte mår bra psykiskt 😓
Hoppas att du haft en bra jul trots allt och att du fått lite vila från jobbet även om det var en kort och därmed intensiv julhelg.
Men hur går det på jobbet, känns det ok att börja jobba mer tid efter nyår? Jag försöker att jobba 25% och det är skönt att komma ut de timmarna så man kan försöka att tränga bort värken lite. Men jag skulle troligen inte klara av att jobba det heller om jag inte hade hjälp av sjukgymnasten en dag/vecka och fick blir då smärtfri i några dagar efteråt. Sedan har jag en oerhört förstående chef som satt in vikarie för mig hela vårterminen också så att jag går utöver de andra och behöver inte ha något krav på mig i jobbet.
Finns det inga tabletter du kan få för att ta bort smärtan för stunden iaf? Jag förstår att det inte är roligt att äta det men för att få känna lite bättring någon stund kanske.

Hoppas att det blir bättre för dig med måendet psykiskt snart även om det är tufft att veta att du har en kronisk ryggsmärta. Jag hoppas att det kommer fungera för dig att jobba mer tid också. Skönt både ekonomiskt och socialt.

Ha det bra och Gott nytt år 🎉🍾!!!
Kram Anna

Sara Emma

28 december 2016 09:58

God fortsättning till dig med!
Julafton var mysig men det var väldigt fullt upp eftersom vi firade hos oss i år. Har haft sån envis huvudvärk också hela tiden, spänningar tror jag.
Det tråkigaste är att jag fått veta att en av mina allra närmaste tycker att jag överdriver mina rygg- och värkproblem, och att jag gjort det i stort sett ända ifrån operationen. Detta har jag svårt att ta. Snurrar i huvet.
Ärligt talat vet jag inte om 50% kommer funka... men jag hoppas det innerligt!
Visst är det skönt att komma hemifrån och tänka på nåt annat lite? Va skönt att du har en så bra chef. Betyder mycket. Vad gör sjukgymnasten som gör att du blir mycket bättre ett tag?
Många kramar!

 
Annie

Annie

31 december 2016 10:15

Sv: Har testat massor med magen och har testat att utesluta mycket också bla gluten. Har även kollat laktos och glutenintollerans. Och gjort massa undersökningar, haha verkligen massa ;) bla gastroskopi o koloskopin.

Skönt att Du känner så mycket skillnad! :)
Ja hoppas det verkligen för oss<3

Vill också önska dig ett Gott Nytt år! och hoppas du mår något sånär :)

Många kramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.de

 
Ingen bild

Anna

1 januari 2017 15:26

Det är otroligt skönt att komma hemifrån och få något annat att tänka på även om det bara är 25% som jag jobbar så är det skönt. Det blir något annat att tänka på och man slipper känna av ryggen hela tiden. Men det tråkigaste är att det finns några som inte förstår att det är jobbigt att tom försöka jobba 25% och att det inte kommer att fungera i nuläget att jobba mer. Sedan får jag också många konstiga kommentarer om varför jag inte vill genomgå ytterligare en steloperation i ländryggen med tanke på att jag redan har gjort en steloperation i ländryggen och även bägge bäckenlederna. Blir det ytterligare en steloperation i ländryggen så blir det tredje gången gillt som jag tvingas att operera ryggen i samma område och det är inget som lockar men vissa dagar är värken så hemsk att jag känner att operationen är nära 🤕😩.
Jag förstår dig att du känner så och fruktansvärt om det är någon i din närhet som ifrågasätter dina smärtor.
Jag vet inte riktigt hur sjukgymnasten gör men han är utbildad inom ortopediskmanuellterapi och lättar på trycket över disken i nivåerna ovanför den som gör ont och det är underbart att känna hur det släpper med smärtan. Det är också någon typ av djup massage han ger eftersom muskelfästena är irriterade.

Hoppas att 2017 blir ett bra år och att du får någon hjälp med smärtan.
Har du provat något mot nervsmärta? Det är vad läkaren på VC sa att jag ska äta mot mina smärtor eftersom jag inte får äta mer av de värktabletterna jag äter nu. Men tur att ortopeden ringer under januari så jag får höra vad han säger.

God fortsättning på 2017🎉!!!
Kram Anna

Sara Emma

1 januari 2017 17:48

Visst är det konstigt och frustrerande när folk ifrågasätter både hur ont man har och även varför man helst inte vill göra en operation till?!
Vad skönt i alla fall att sjukgymnasten kan hjälpa dig lite. Har inte provat nåt mot nervsmärta men ska ev göra det snart. Andra värktabletter har jag dålig effekt av, och morfin får jag migrän av. Vila hjälper bäst. Börjar bli lite nervös nu för att jobba 50%...
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards