Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Energitjuvar...

Av Sara Emma - 16 oktober 2016 18:31

Det finns människor som ger energi, som är glada, positiva, förstående, intresserade osv. Som man mår bra av att umgås med.
Det finns även människor som tar energi, som är negativa, sura, bittra, ironiska, självcentrerade osv. Som man inte mår så bra av att umgås med.
Läser ofta bl.a på fb att man ska rensa bort energitjuvarna och omge sig med människor som ger energi. Visst, men det är inte alltid så enkelt! Ytliga bekanta kan du ju helt enkelt sluta att träffa, men om det är en familjemedlem eller nära släkting? En arbetskamrat? En svärmor ;)
Jag har två såna i mitt liv. Båda står mig oerhört nära och är väldigt viktiga för mig. Skulle aldrig utesluta nån av dom ur mitt liv. Men ibland blir det för mycket. Båda mår dåligt till och från och använder liksom mig som en utväg, jag har ju funnits här hemma i snart tre år nu, hit kan man alltid komma. Det är jag som får hålla lågan vid liv, vara glad och positiv och peppa. Men om inte jag orkar, kommer de orka vara starka för mig? Mitt liv är inte heller en dans på rosor. Mycket ovisshet som tär. En ständig värk. Jag försöker hålla modet uppe och se det positiva, men ibland blir det tufft att göra det för två personer till...

 
 
Annie

Annie

17 oktober 2016 20:42

Vad jobbigt. Förstår vad du menar!
Det är inte alltid så enkelt, som att bara rensa bort ..

Styrkekramar till dig :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

17 oktober 2016 21:24

Tack Annie, kram!

 
Annie

Annie

18 oktober 2016 09:28

Sv: Ja jag håller med dig ;)

Hoppas du får en hyfsad dag :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

19 oktober 2016 17:21

Sv: Precis! känner lika.
Känner mig mer glömsk, och att jag verkligen "inte orkar" tänka som hjärndimma ungefär. Väldigt seg när jag går i mataffären, seg i hjärnan på nåt sätt .. för att inte tala om ångestkänslorna som också kommer, ännu jobbigare ..

Akupunktur och så går bra för mig iaf :)

Hur mår du nu och hur går arb träningen?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

24 oktober 2016 14:02

Sv: Ja eller hur .. det blir som en trist spiral verkligen.
Så tråkigt att få mer ont bara man gör minsta lilla ..
Det var inte ens en fest el nåt sånt, bara bortbjuden på middag.
Det är iaf lindrigare idag, får vara glad för det lilla :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards