Direktlänk till inlägg 7 september 2016

Möte med FK, läkare, chef, personalansvarig och vårdplanerare...

Av Sara Emma - 7 september 2016 17:50

Ja herregud va folk det var med.... Igår var det dags för uppföljningsmöte för att prata om hur arbetsträningen går och hur jag ska fortsätta. Förra veckan gick inte alls bra, orkade inte iväg torsdag och fredag och det var längesen jag hade så ont :( Värk i ryggen, höften och benet, frös och mådde illa. Blä! Lugnade sig efter två-tre dagars vila. 

Var så sjukt nervös inför mötet, livrädd att de inte skulle tro mig eller nåt annat... bröt ihop såklart.  Jag vill inget hellre än att det ska funka , vill jobba. Som tur var så lyssnade de på mig :) Ska minska till två timmar per dag igen  och inte öka förrän  det känns okej. Två månader har jag kvar att arbetsträna. Sen hoppas jag kunna jobba lite, åtminstone 25% till att börja med. 

Var helt slut efter mötet, huvudvärk och så himla trött. Nu ska jag försöka ta det lugnt och inte ställa för stora krav på mig själv att orka med för mycket.

Kram! 

 
 
Annie

Annie

8 september 2016 09:22

Men vad bra det låter :) och vad BRA att dem lyssnade på dig!
Förstår dig, jag skulle med vara sjukt nervös med min stresskänslighet .. inte konstigt-förstår helt ..<3

Tycker du är jätteduktig som arbetstränar 5 dar i veckan, vilken kämpe Du är, det tycker jag verkligen :)

Sv: Ja det gör ju det verkligen!

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

12 september 2016 17:17

Hej!
Jag förstår dig att du var helt slut efter att ha varit på detta mötet. Jag får en klump i magen bara att min chef ringer eftersom jag är så sjukt nervös att jag ska behöva iväg på rehabmöte genom jobbet med rehabkoordinator och min chef. Det sista mötet jag hade med henne för tre år sedan var jag gråtfärdig när jag gick därifrån. Jag hade jobbat en månad på 50% efter steloperationen i ryggen och började få ont igen och det sista hon säger var att nästa gång vi träffas ville hen att jag har en representant från facket med mig eftersom jag kanske skulle bli uppsagd när jag var hemma så mycket. Sedan har jag varit iväg för ifjol vår men då var det en annan eftersom hen var föräldraledig.
Jag har aldrig haft ett sådant möte som du var på men otroligt starkt av dig att klara av det när du har så jobbigt med ryggen.
Men skönt att du får fortsätta med din arbetsprova ett tag till.

Kram Anna

Sara Emma

13 september 2016 11:19

Men fy va hemskt! Man kan väl inte bli uppsagd sådär bara? Konstigt att du aldrig haft ett sånt här möte, det var mitt fjärde nu på knappt tre år. Lika jobbigt varje gång. Men vilket sorts möte du än ska på framöver så är det nog bra att ta med nån från facket!
Kram!

 
Annie

Annie

13 september 2016 11:07

Sv: Kul med nya övningar :) Hoppas dem går bra att göra för dig!
Får jag fråga vad det är för övningar?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

13 september 2016 11:38

Sv: Aha :)
Jag har nog gjort nåt liknande förut med fysioterapeuten som jag hade förut ;)
För att stärka bål och rygg :)

Går det fortf ok med arbetsträningen?

Tycker du är så duktig :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

13 september 2016 14:09

Jag tycker du är duktig :) som kämpar på med arbetsträningen trots ont.
Skönt att det går hyfsat, trots det onda.

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards