Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Funderingar...

Av Sara Emma - 9 juni 2016 17:27

 

Ända sen mötet förra veckan med FK, läkare och chef så har jag funderat och funderat... Kanske strävar jag åt fel håll? Att komma tillbaka till mitt jobb som förskollärare och jobba med barn 1-5 år kanske inte är hållbart i längden. Dessutom är det stressigt, högljutt och man är verkligen behövd varenda sekund, att gå ifrån och vila är bara att glömma. Det är inte bara fysiskt tungt med att ta hand om barnen, det är psykiskt påfrestande pga ljudnivån, stressen, ansvaret, samtal med föräldrar mm mm... Får nästan lite panik när jag tänker på det. Kanske har jag gjort som vanligt, skjutit problemen åt sidan och inte tänkt på konsekvenserna. Men att börja tänka så här känns som att kasta sig utför ett stup och inte ha en aning om var man landar och hur det kommer att gå. Tur jag har åtta veckor att fundera innan jag ska börja arbetsträna, sen ska vi ha nytt möte efter ca:4 veckor. Puh... 


 
 
Annie

Annie

9 juni 2016 18:47

Jag tycker det är bra att du tänker så och funderar på det :)
Håller nog faktiskt med dig, kanske det är meningen att du ska göra nåt annat än jobba på förskola .. :) det är ju ändå rätt tungt och stressigt :/
Vem vet .. kanske det blir bättre tom .. ;)

Sv: Tack så mycket :) Ja det är nog mycket tack vare de antideppresiva, som hjälpt mig och det är jag tacksam för :)
Jobbigt när varken kropp eller psyke funkar :/

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

9 juni 2016 19:39

Men usch,du har väl tillräckligt med ryggen och kämpa med och inte behöva tänka på jobbet och vad som händer om du inte klarar av att jobba på en fsk igen. Men du har aldrig blivit erbjuden att prova och jobba på fritids istället. Jag jobbar själv på det och visst man jobbar med barn men de är äldre och sedan är det ju mest intensivt på em. Så har iaf vi då vår planering är på fm och sedan går vi in som resurs i skolan på fm. Men jag jobbar heltid.
Hoppas att det löser sig med både ryggen och jobbet.
Kramar

Sara Emma

9 juni 2016 20:16

Jag har allt funderat på fritids också... vet inte riktigt... lättare fysiskt borde det ju va, men minst lika stressigt. Känns som jag kanske borde göra nåt annat.
Kram

 
Liza

Liza

17 juni 2016 20:11

Men åh,skickar massa kramar och hoppas du kan känna att det kommer lösa sej ändå,det ÄR läskigt och skrämmande på alla sätt och vis man kan tänka sej-du vet bäst innerst inne om det är dags att byta bana eller inte...Det är läskigt att kasta sej ut, att våga prova nytt-men vad har du att förlora?Man ångrar aldrig att man försökt ;) Massa kram!

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

17 juni 2016 22:11

Nej nån gång måste man ju våga lite... Egentligen har jag funderat på detta länge, om förskola är nåt för mig längre. Hade ofta migrän tidigare men nu när jag varit hemma är det nästan borta. Så svårt bara att vet vad man ska göra istället!
Kram!

 
Annie

Annie

18 juni 2016 15:45

Sv: Tack! Man vet ju aldrig vad människor går igenom/har för sjukdomar-dem syns ju inte. Människor skulle tro lite mer på varandra :)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards