Direktlänk till inlägg 13 maj 2016

Efter MMR

Av Sara Emma - 13 maj 2016 15:26

Ja då har redan en vecka gått efter att min MMR  slutade förra fredan.  Tiden bara försvinner! I måndags började jag på Basal kroppskännedom, det kommer vara varje måndag och onsdag i fem veckor. Känns som en bra fortsättning på MMR:en. Måste komma igång med träning igen också, och promenader. Har känns mig så dränerad på energi ett tag, har lite svårt att ta tag i nåt. Känner mig lite låg, allmänt trött. 

 

En sak går bra, och det är kosten :) Kör ungefär lchf. Jag som är värsta godisråttan är knappt sugen alls längre! Äter mycket bär istället om jag är sugen. Eller smoothie. Har dock märkt tydligt att om jag fuskar, då är det kört! Åt en efterrätt på restaurang för ett tag sen och jösses vad sötsugen jag blev... länsade skåpen hemma sen ;) Bättre att låta bli, men ibland är det ju bara sååå gott! Lägger in lite nya länkar till sidor som inspirerar mig när det gäller kosten! 

 

Kram <3 

 
 
Annie

Annie

16 maj 2016 16:46

Vad kul att det funkar med kosten! :)
Jag har också hittat på en del bra mat/bak-sidor som jag tittar in på, kul att bli lite inspirerad ;)

Jag ska till fysioterapeut på onsdag och då skulle hon prata lite om basal kroppskännedom också, få se om det är nåt för mig .. :)

Förstår dig .. :)
Jag har börjat ta mer promenader och har börjat väldigt lätt med lite träningsövningar.

Sv: Sådär .. har fått mer ont :/ vet inte om det är pga att jag börjat lite lätt med övningar, fast smärtorna går lite som i skov för mig också, få sen vad fysioterapeuten säger sen.
Det psykiska är liite bättre iaf, tror medicinen börjar hjälpa lite kanske. Men det går upp och ner ..

Varit på magundersökningen iaf, nästa grej jag väntar på är neurologen, ska dit framöver.

Hur mår du?

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

16 maj 2016 19:15

Sv: Förstår dig! det är jobbigt med såna möten.
Hoppas det går bra då och jag ska hålla tummarna den dagen för dig :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

17 maj 2016 20:28

Sv: Ja det var så mysigt! hon är en toppen vän :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Eva Svärd

Eva Svärd

21 maj 2016 16:33

Tänk vad svårt det ska vara att hitta en jämn balans till sötsaker

http://www.evasvard.com

Sara Emma

21 maj 2016 19:40

Ja nästan omöjligt!

 
Annie

Annie

22 maj 2016 18:51

Sv: Tack för tipsen! :)
Jag har så svårt för det bara, blir så rastlös .. men ska verkligen försöka :)

Ja det är lättare sagt än gjort tyvärr, verkar vara så himla svårt att få en diagnos .. -om det inte visar nåt på blodprov, röntgen, MR eller liknande. Då är det ju mycket enklare att få en diagnos, men alla sjukdomar syns ju inte på MR eller prover.
Har sagt att jag vill ha en fibromyalgiutredning-men det verkar svårt. Suck man blir så trött :/

Verkar som det var enklare med sånt för några år sen, då var det fler läkare som kunde ställa såna diagnoser, nu verkar det vara få som gör det .. tröttsamt.

Hur mår du?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

22 maj 2016 20:28

Sv: Jo det är klart. Men så fort man behöver "special-utredningar" typ fibromyalgi är det mycket svårare .. för sånt syns inte på några prover el röntgen.

Tror tyvärr det har ändrats en del inom vården till det negativa, när det gäller såna utredningar. Svårare få det nu, man blir bara "hoppad" mellan olika instanser känns det som.

Hm svensk sjukvård :/

Men jag ger mig inte!
Tack för omtanken :)

Vad jobbigt, förstår dig! sånt är inte kul ..
Hoppas det går bra :)

Ja jag tycker nog på ett sätt att det är värre när det psykiska är sämre.

Aha ok :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

24 maj 2016 20:36

Sv: Vi får hoppas att det kommer hjälpa våra kroppar :)

Så skönt att magen är bättre iaf!
Tufft när varken mage el kropp funkar :/

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards