Direktlänk till inlägg 2 maj 2016

Svacka...

Av Sara Emma - 2 maj 2016 14:31

Har hamnat i något av en svacka. Känns tungt. Tror det är flera saker som spelar in. 

# Det är sista veckan på min MMR nu, det har gått så sjukt fort! Åtta veckor redan. Det tog ett par veckor att komma in i det ordentligt och att lära känna de andra i gruppen. Nu har jag separationsångest... kommer sakna många av dom ordentligt! Det är även först i slutet nu som allt börjar sjunka in, och då är det slut? Behöver några veckor till! 

# Eftersom MMR:en snart är slut så närmar sig nästa möte med FK, läkare och chef, och jag får PANIK! Känns som jag har fått alla chanser nu, finns liksom inget mer att ta till? Nu blir det jobba eller slängas utför ättestupan... så känns det. 

# Har ju fått träffa en psykolog på min MMR som varit jättebra. För bra... första gångerna kom jag levande därifrån ;) men i fredags brast det. Hann bara sätta mig i stolen och säga att jag inte kände mig i toppform precis, sen bölade jag i 45 min. Bölade över allt och inget. Jag har i flera år skjutit ifrån mig allt jobbigt, främst mina ryggproblem, men nu gick det inte längre och det blir så sjuuukt jobbigt! Fick migrän på kvällen såklart :(  I vilket fall förstår jag att detta är nödvändigt och att jag nog behöver fortsätta ett tag och prata med nån. 

# Mitt blodtryck har varit högt och det sista har jag fått äta både min vanliga medicin plus en vätskedrivande tablett. Alltså nu är det nog för lågt, är så yr och trött och känner mig liksom svag. Måste ringa doktorn... 

 

Det var det. Kram! 

 

 
 
Annie

Annie

2 maj 2016 16:18

Jag förstår dig! det är jobbigt .. att inte veta vad som ska hända, oro och all smärta :/

Kanske det var bra ändå att det "brast", även fast det känns jobbigt .. :)
Jag tycker det lättar att prata med "min" Ssk :) känns bra att prata med nån utomstående, om allting.

Hoppas det ordnar sig med bltr för dig :) och att du får hjälp med det!

Har dem sagt nåt om vad som ska hända nu efteråt, eller ska ni prata om det på mötet?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

2 maj 2016 19:16

Sv: Ja det förstår jag :) Hoppas det går bra på mötet och att det blir som du vill :)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

4 maj 2016 15:20

Sv: Ja den gick bra. Skönt när det var gjort och man fick äta igen ;)

Ja det är inte kul :/ Tack för att du delar med dig :)

Ja det är konstigt hur kroppen funkar ibland .. ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

8 maj 2016 18:04

Hoppas att det blir bättre när du få smälta och ta in det du har fått med dig under tiden på MMR:n.
Förstår att det är en oro över vad som händer nu. Känner själv samma även om jag väntar på en andra bäckenledsoperation så är jag inte säker på att fk godkänner att det är en så lång rehab efter operationen. Har krångel redan nu även att jag väntar på att operera även andra sidan :-(. Och att det är så lång rehab efter dessa operationerna.
Ha det bra! Kram

Sara Emma

13 maj 2016 15:23

Den här stressen över framtiden och FK är så jobbig! Känns som man blir motarbetad hela tiden, det enda man vill är ju att bli bra och kunna jobba. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards