Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Aktiv dag på MMR

Av Sara Emma - 22 mars 2016 16:46

Tredje dagen på min MMR idag. Det tar på krafterna. Idag började dagen med promenad, den "korta" rundan... vågar inte ens tänka på den "långa". Mina promenader hemma är korta och intensiva, jag går i ganska bra tempo i 20-25 min. Här gick vi lååångsamt i 45 min och min rygg går aaav! Pallar inte att gå långsamt i grupp, behöver gå i mitt eget tempo. 

Efter det hade jag träning med sjukgymnasten, fick ett eget träningsprogram. Tjoho! Hej & hå... Det här fixar du, säger hon, du är ju stark och rörlig. Ok, jag ringer dig ikväll när jag har skitont, då kan jag berätta om jag klarade det... Jag ska verkligen ge det en chans, vore så kul om det funkade!

Sen hann jag lägga mig ner och vila en halvtimme, puh... 

Efter lunch var det basal kroppskännedom. Avslappning och andningsövningar och om balans i kroppen, intressant. 

Gruppen är härlig och vi ger varann mycket energi :) Känns lite lyxigt, det är ett så fint ställe, Mössebergs kurort, med vackra omgivningar. Ska verkligen försöka ta till vara på detta och hoppas det leder till nåt bra! 

Kram! 

 
 
Annie

Annie

22 mars 2016 19:09

Låter intressant :)
Hur tycker du att det funkar, verkar vara ganska späckat schema?
Hur ofta går du på det?

Det är nog ungefär samma som jag har fått remiss till, men det dröjer nog ett tag till .. remisser brukar ju ta tid.
Får förhoppningsvis en fibromyalgi-utredning där, har bett om det.

Vet du ungefär hur länge du fick vänta på att komma dit från det att remissen skickades?

Jag har varit första gången till psykiatri Ssk nu iaf, tänkte skriva ett inlägg nån dag, när jag har orken .. ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

24 mars 2016 09:10

Sv: Dem ringde från MMR igår. Hon frågade mycket och vi pratade. Hon berättade mycket vad deras rehab gick ut, men hon tyckte nog att det var lite för tidigt för mig med MMR, då jag är under utredning till flera instanser nu. Jag trodde jag kunde få utredning där också, men så verkade det inte vara. Verkade mer vara rehab och att lära sig leva med smärtan.

Det drar igång sånt i höst också, så hon tyckte nog att jag ev skulle vara med då istället. Att jag kanske kommit längre med utredningar och sånt då ..

Har ganska mycket ångest-problematik och svåra problem med magen också :/Utöver kroppen.

Så drygt att allt ska ta sån tid, det är verkligen tärande på kropp o psyke.

Hur mår du?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

24 mars 2016 12:42

Sv: Ja jag tror lika, det passar inte mig än. Måste utredas mer först.
Tack! ja det hoppas jag med .. :)

Förstår dig verkligen, man blir ju verkligen stressad av sånt som "vad händer sen?" ..

Hoppas du får en fin påsk, med mindre ont!

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

24 mars 2016 13:52

Tack du också!

 
Ingen bild

Anna

24 mars 2016 18:27

Hoppas verkligen att träningen är anpassad efter dig så att du får hjälp och blir bättre av att gå på MMR:n. Men det verkar som om ni har intressanta föreläsningar ni får.
Känns det bättre med träningen nu eller har du fortfarande mer ont? Jag förstår att det är tufft att vara där med bilåkandet och sedan träning och föreläsningar på det.

Glad Påsk! Kram

Sara Emma

25 mars 2016 22:41

Ja det är jätteintressant! Jag tycker träningsprogrammet är rätt tufft men jag kommer ta det försiktigt. Promenaderna vet jag inte hur jag ska göra med riktigt, det långsamma tempot vi går i passar inte mig alls. Hur är det med dig? Kram

 
Annie

Annie

24 mars 2016 19:45

Sv: Tack så mycket fina du<3

Detsamma till dig!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

28 mars 2016 08:11

Skönt att det känns bra, men tänk på vad du klarar av så att du inte tippar över vågskålen åt fel håll. Sjukgymnasten säger till mig att man får ha min rygg som på en vågskål med rehaben, den är inte alls så stark som man tror. Han får ta bort eller göra om flera övningar eftersom jag får ökad bensmärta av det eller att det gör ont i ryggen. Men det kan ju även vara för att jag har så fruktansvärt ont av min andra bäckenled så jag hoppas verkligen att det blir operation av den också inom fyra veckor nu som Bengt sa när jag var ner på återbesöket.
Lycka till och kämpa på!!! Kram

Sara Emma

31 mars 2016 19:48

Hoppas du får göra operationen snart! Tänk du kanske blir jättebra sen :) Även om ryggen bråkar så kan ju den också lugna sig när si-lederna blir stabila. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards