Direktlänk till inlägg 2 mars 2016

Träff med MMR-gruppen :)

Av Sara Emma - 2 mars 2016 17:17

Idag var det träff med gruppen man ska vara i på MMR:en som börjar v.11  En heldag med myyycket info och mååånga intryck... Puh, är dödstrött nu! Känns jättebra ändå, verkar vara en trevlig grupp med lättsamma människor. Vi är tre som är från min stad så vi kan samåka, jättebra för det är ju sju mil enkel resa. På eftermiddan var det en smärtläkare som pratade lite om vad kronisk smärta egentligen är. Mycket intressant. Mycket att ta in och tänka på. Läxa till nästa gång är att fylla i ett Livshjul, hur man känner inför olika delar i livet som tex familj, jobb mm. En till positiv grej, de har underbart god mat i restaurangen :) Tror detta blir bra! Kram! 

 
 
ejja87

ejja87

2 mars 2016 22:17

Åh vad bra det låter :) Ska bli spännande att följa dig här! Kram

http://rehabbloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna

5 mars 2016 08:12

Åh, va bra att du fick ett bra första intryck av MMR:n. Hoppas att det hjälper dig att kommat vidare så att du förhoppningsvis blir lite bättre iaf. Jag vet många här som gått liknande och blivit helt bra så att de jobbar heltid igen, fast de har ju haft vanliga ryggproblem och inte sådana som du har.
Skönt att ni är flera så ni kan samåka, det blir ju både trist, jobbigt och dyrt att köra själv hela tiden.

Kram och lycka till!!!
Anna

Sara Emma

5 mars 2016 13:54

Tack, det kändes jättebra!
Hur går det med dig?

 
Annie

Annie

5 mars 2016 17:38

Låter bra :) men vad är MMR?
Låter intressant med en smärtläkare, som pratar om kronisk smärta.

Bra mat är alltid bra! :)

Sv: Tack :)

Ja du .. det verkar ta tid. Fick brev från min läkare för några dagar sen. Hon hade ju bla skickat remiss till reumatologen på sjukhuset-för jag vill ha en Fibromyalgi-utredning ..

Men då hänvisade dem till ett annat ställe gällande den utredningen, nåt "multi modalt team"-för bedömning och ev behandling-så remiss är skickad dit nu istället.
så drygt, nu blir det väntan igen .. men bra hon skickade dit också :)

Väntar också på att få komma på andra mottagningar på sjukhuset.

Känns som detta kommer ta tid.

Hoppas du har en bra lördag :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

6 mars 2016 19:53

Sv: Aha :)

Ja det låter ju som nåt liknande, borde ju vara så :)
Det låter ju bra.

Tack! ja det är ju det verkligen ..

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

7 mars 2016 11:59

Den högra sidan som är opererad är mycket bättre. Jag känner fortfarande av lite bensmärta men enligt sjukgymnasten är det en otrolig skillnad mot innan operationen. Men tyvärr är det sämre med min vänstersida, men den sa Bengt att han tar beslut om efter sex veckor efter operationen hur den reagerat när jag inte får belasta den opererade sidan så nästa vecka får jag svaret hur det blir. Men jag förstår att även den måste opereras eftersom jag har så ont även i den.
Det känns ändå bra om jag även måste operera min vänstra sida eftersom jag inte haft ont och känner sådan stor skillnad redan efter operationen. Det var lättare att komma tillbaka efter denna operationen än mina ryggoperationer även om det är ruskigt lång sjukskrivning, fem månader på heltid och sedan kanske jag får börja jobba 50%. Men det gillade inte fk, så de har inte godkänt hela perioden nu.
Känns det inte skönt att det snart börjar med MMR:n?

Lycka till på den och det ska bli intressant att följa hur det går här på din blogg :-).

Kram Anna

Sara Emma

11 mars 2016 14:53

Å det måste vara så skönt att känna att du blir bättre :) Så glad för din skull! Typiskt FK att krångla, kan de inte bara lita på att ortopeden vet bäst?!
Nästa vecka börjar min MMR och det ska bli roligt! Har varit där en sväng idag och träffat sjukgymnast och psykolog och gjort upp lite mål att jobba mot.
Kram!

 
Jennie

Jennie

21 mars 2016 23:49

Ska bli spännande att följa hur det går och vad du gillar MMR och vad det ger dig. Verkar ju vara så olika erfarenheter. Stor kram 💕

http://Vartordnadekaos.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards