Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Mitt nya liv... ;)

Av Sara Emma - 11 februari 2016 09:22

 

Ja det var väl att ta i förstås :) Men det går bra! Med kosten alltså, ryggen skiter vi i ett tag till.... har ingen lust att skriva om den. 

Har klarat en månad nu med nyttig mat och nästan inget godis alls, inget fika! Och jag har nog aldrig ätit så mycket god mat förut, har googlat och letat nya recept och provat massa nytt. Köpt hem nya, roliga ingredienser,  bakat eget nyttigt bröd, både mjukt och hårt. Och allt är så gott! Det blir lite dyrare tyvärr, helt sjukt att nyttig bra mat ska vara dyrare! Men tänker att jag förut la en hel del pengar på godis och fika. Så det jämnar nog ut sig, annars är det värt det! 

Jag har även börjat läsa några nya bloggar som inte handlar om värk och rygg mm.... utan mer pepp och inspiration. Tex Pt-Fias blogg och Johanna Toftbys blogg. Även om jag inte kan träna alls som dom så får jag andra tips och recept mm. Lise Korsedahls blogg på Topphälsa är också jättebra! Men lugn nu mina "gamla" bloggvänner,  ni är och förblir mitt stora stöd och jag läser alltid era inlägg <3 

Köpte mig en bok också om Läkande mat, kost som motverkar inflammation i kroppen. Intressant!

Till sist ett smoothie -tips: 

1 burk osötad kokoskvarg

2 dl frysta jordgubbar

lite mjölk

Kör i mixer, blir otroligt gott! 

 

Kram! 

 

 

 
 
Lise Korsedahl

Lise Korsedahl

12 februari 2016 13:46

Åh TACK!
Vad duktig du är!! Härligt att vi kan inspirera varandra!
PS. Ser du köpt Mango.. mums mums!
Stor kram <3

http://blogg.topphalsa.se/pilates

Sara Emma

12 februari 2016 17:01

Ja visst är det bra?! Mango är nog min favoritfrukt, fast allra helst färsk :) Kram!

 
Lise Korsedahl

Lise Korsedahl

12 februari 2016 13:50

PS. Skall testa din smoothie! Jag älskar cocos.. (får Thailands känslor inom mig då..) hahaha

http://blogg.topphalsa.se/pilates

Sara Emma

12 februari 2016 17:00

Mums, den blir jättegod! Brukar ofta göra med kokosmjölk annars, blir också väldigt gott!

 
Anna

Anna

13 februari 2016 15:42

Hej
Tack för din kommentar. Roligt när någon kommenterar:-) Ja det är en jobbig resa jag håller på med. Du har inte heller det så lätt, läste jag. Så kul att du träffat Bengt. Visst är han fantastisk. Ja mitt nästa steg är egenremiss. Men dem kräver en färsk MR röntgen. Oftast. Hur mycket kostar en egen MR. Det är lite mycket pengar. Men mina föräldrar hjälper mig om jag blir tvingad till att ta tag i det själv. Är så himla trött på allting.
Kram på dig

http://sneckan81bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

15 februari 2016 03:15

Hittade precis din blogg! Kände att jag verkligen ville skriva en kommentar, kämpa på och ge inte upp! Bra med nyttig mat, jag har tänkt äta efter viktväktarna, testat lite och det kan nog vara något för mig :) Ha en bra måndag!

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Sara Emma

15 februari 2016 09:11

Tack! Ja det gäller att kämpa på och hitta det som passar en själv :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards