Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Året som gått...

Av Sara Emma - 2 januari 2016 16:56

Jaha, det är väl dags att summera år 2015. Ärligt talat har jag ingen lust. Jag tycker det var ett riktigt skitår. Åtminstone sett ur ett rygg-perspektiv. Detta året har jag verkligen stått och stampat, inte kommit nån vart. Känns som jag mest har väntat, på läkartider, kalleser till olika röntgen och olika ortopeder, på möten med FK och arbetsgivare. Jag har tragglat på med träning, vila och vardagliga aktiviteter. Värken är precis likadan. Arbetsträning funkade inte. Det som verkar funka bäst är vila... och att småpyssla lite lugnt hemma. Kul. 

Ska lista det som ändå varit bra, inte mycket som har med ryggen att göra precis, men det finns ju annat som tur är! 

 

# Mina vänner som jag är så glad och tacksam över! Försöker träffa nån varje vecka i alla fall. 

# Min familj, sambo, två barn, min mamma, min mormor och många fler

# Min dotters student i juni, en härlig dag med solsken! 

# Jag och min sambo gifte oss i Göteborgs Rådhus den 31/10

# Jag har läst många bra böcker! Min favoritförfattare just nu är Måns Kallentoft. 

# Mina bloggvänner förstås! Vi fortsätter stöta och blöta och stötta! Emma, Liza, Annie, Emma m.fl. 

# Jag har fått kallelse till multimodal rehab, hoppas det blir bra och kan ge mig lite ny kraft och energi inför 2016! 

 
 
Annie

Annie

3 januari 2016 18:29

Ja eller hur .. ett riktigt skräpår kroppsmässigt :/
Hur går det nu med sjukskrivning och fk för dig?

Härligt att läsa dina bra saker under året :)
Åh tack ;) ja bloggvänner är viktigt och roligt :)

Och grattis till giftermålet! vad roligt<3

Sv: Tack så mycket :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

3 januari 2016 18:59

Min sjukskrivning gick ut nu och jag har inte tid hos min doktor förrän 22/1... Men jag räknar med fortsatt sjukskrivning eftersom jag antagligen ska gå på multimodal rehab i åtta veckor. Har tyvärr ny handläggare på FK som jag inte har pratat med än. Min förra var jättebra. Kram!

 
ejja87

ejja87

4 januari 2016 07:29

Hej! Tack för att att du tog med bloggvänner på din lista med bra saker :) Väldigt fint. Stödet betyder mycket för mig med. Annars skulle man känna sig så ensam. Skönt att det har funnits många bra saker i ditt liv under det här året, trots allt kämpigt med ryggen. Jag tror och hoppas att du kommer få en bra rehab framöver. Håller alla tummar för det! Kram

http://rehabbloggen.wordpress.com

Sara Emma

4 januari 2016 11:19

Ja det betyder jättemycket att kunna ventilera med andra i samma situation :)
Kram!

 
Liza

Liza

9 januari 2016 07:37

Åh,det låter som jag kände förra nyåret:jag var mest bitter över att ett år "gått åt helvete".Riktigt så illa kanske du inte känner,men jag kan tänka mej känslan!Jag håller alla tummar att det här året ska bli bättre för dej Sara!Även om det fanns en hel del bra grejer med förra året så önskar jag dej mindre smärta och mindre oro.Kram

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

9 januari 2016 09:51

Tack Liza! Kram

 
Ingen bild

Anna

13 januari 2016 08:51

Jag förstår din frustration över att aldrig bli bättre. Har man genomgått en steloperation tror och hoppas man på att smärtan ska försvinna efteråt. För mig var det inget lätt beslut att ta, eller rättare sagt att ryggortopeden sa att det inte fanns något annat alternativ för mig då jag hade sådana smärtor.
Men du har ju också haft lite positivt år med bröllop :-).
Hur går det med den multimediala rehaben? Har du fått varit iväg på bedömning än?

Ha det bra! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards