Direktlänk till inlägg 10 november 2015

På jorden intet nytt...

Av Sara Emma - 10 november 2015 09:28

Länge sen jag skrev nu... har inte så mycket att skriva om. Det händer inte direkt nåt nytt. Som vanligt går jag "i väntans tider", ja INTE gravid då utan i väntan på kallelse ;) Nu väntar jag på att höra nåt om den Multimodala rehabiliteringen som jag hoppas få gå på. Naturligtvis hade inte läkaren i Ängelholm skickat journalerna till min allmänläkare, så jag fick ett brev där jag skulle godkänna att de skickar dom. Allt tar som vanligt så onödigt lång tid! När jag var i Ängelholm bestämde vi ju att han skulle rekommendera att jag fick gå på multimodal rehab och att journaler skulle skickas till både allmänläkare och ortopeden i Skövde. Men neej, nu har flera veckor gått i onödan. Under tiden arbetstränar jag och det går sådär. Max 2,5 tim funkar sen har jag skitont och får vila resten av dan. Kul ändå att komma hemifrån lite :) Känns dock som jag "slösar" bort min arbetsträning, kanske hade varit bättre att gå på rehab först? Dessutom ska min handläggare på FK sluta nu i november :( Hon har varit jättebra. 

Optimistisk inlägg va? Jo en sak till... är så sjuuukt trött på min tjatiga träning, blä! 

 

Hittade en lite cool bild: 

 

 
 
Annie

Annie

10 november 2015 20:49

Det är så trist när allt tar sån tid, förstår dig!
Jobbigt att du har så ont fortfarande, men bra gjort av dig att arbetsträna ändå :)
Ibland är det svårt att vara optimistisk, förstår dig och du har ju haft besvär så länge nu :/ tycker verkligen det borde få vända lite för dig<3

Sv: Alltså måendet är väl sådär .. går upp och ner med värk, bränningar, stickningar och alla andra symtom med:/
Var och tog prover på Hc i förra veckan och ska till fysioterapeuten imorgon efter skolan :)
Han är konfunderad ang alla mina symtom .. har en riktigt bra fysioterapeut iaf :)

Bra och passande bild förresten, jag har precis börjat min nya kurs på programmet och det är anatomi och fysiologi ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

11 november 2015 14:36

Cool bild :-) Nä men usch va trist att de tar sådan tid på sig. För en själv är ju var dag en kamp och behöver att de skyndar på och inte ska ta sådan tid :-( Vill ju komma framåt och inte stå och stampa och vänta på att andra ska göra sitt jobb...Starkt av dig att arbetsträna trots du får så ont.Ta hand om dig <3 kram <3

http://vartordnadekaos.wordpress.com

Sara Emma

17 november 2015 10:44

Ja man blir så trött på att tiden bara går... Väntar just nu på att vc ska ringa upp, måste höra vad som händer egentligen!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards