Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Stötvågsbehandling

Av Sara Emma - 22 april 2015 22:15

Idag har jag testat en ny behandling hos en av sjukgymnasterna på rehabgymet där jag tränar, stötvågsbehandling. Jag misstänker ju att åtminstone en del av min värk kommer från musklerna eller muskelfästen. Jag har flera jätteömma punkter på sätesmuskeln, utåt höften och inåt mot bäckenleden, kan vara s.k triggerpunkter. Så sjukgymnasten tyckte denna behandling kunde vara värd att testa. Den används tex vid tennisarmbåge, hälsporre, triggerpunkter och muskelvärk samt spända muskler. Lite svårt att förklara hur det går till men googla på stötvågsbehandling :) I alla fall så gjorde det rätt ont, men ändå lite skönt... Har inte haft ondare efteråt som jag brukar få av det mesta, tycker det har känts rätt bra ikväll. Tänk om man kan komma tillrätta med nånting åtminstone! Ska dit nästa vecka igen för ny behandling. 

 
 
Annie

Annie

24 april 2015 16:00

Låter spännande :)
Har aldrig fått det själv. Hoppas det hjälper dig lite mot det onda! :)

Sv: Ja det är så frustrerande att inte kunna träna! Ja som tränade nästan varje dag innan. Hoppas jag med :)

Dock kom feber i vägen nu, så det får vänta ..

Hoppas du får en fin fredag och helg<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

24 april 2015 18:26

Åh, vad skönt om de kanske kan hitta vad som är fel. Kan inte du skriva och räkna hur det går. Jag har själv sökt en ny sjukgymnast men det är lång väntetid dit. Jag hoppas att de hittar varför jag har så ont.
Har du provat Saroten mot bensmärtan? Jag har själv ätit det i snart en månad till natten och det hjälper så jag orkar sova på nätterna iaf.
Ha en trevlig helg!

Sara Emma

28 april 2015 16:51

Ja det vore underbart om behandlingen skulle hjälpa! Jag ska skriva hur det går. Tycker bara jag blir sämre egentligen. Usch va trist detta är :(

 
Ingen bild

75linsa

25 april 2015 12:49

Vad bra att du har kunnat börja träna på gym igen. Ska oxå snart göra det, men är lite nervös. Har fortfarande en del smärtor, men det hör till läkningsprocessen samt att det gäller att inte köra på för hårt när man har bra dagar.
Hur har det känts nu efter stötvågsbehandlingen? Märkt nån skillnad?
Har du haft nån kontakt med ortopeden sen du fick blockaden? Hur tänker man fortsätta med dig? Känns ju som om det står stilla.
Krya på dig:) Kram

Sara Emma

28 april 2015 16:48

Ingen skillnad än efter behandlingen, har varit två gånger nu. Väntar fortfarande på att ortopeden ska ringa... har väntat en månad nu. Ringde i fredags men sköterskan visste inte när han hade tid att ringa :( Ja det står verkligen stilla... börjar misströsta så smått.
Kram

 
Annie

Annie

29 april 2015 16:03

Sv: Tack så mycket<3

Bättre med febern, men ändå sådär .. Inte helt mig själv eller pigg än :( Varit lite mycket nu, men hoppas det vänder snart :)

Hur går det för dig med allt och hur är det med värken?

Kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards