Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Gymmet

Av Sara Emma - 15 april 2015 22:24

Sista tiden har jag varit så sjukt less på att bara träna hemma! Jag måste berömma mig själv lite att jag inte gett upp, i stort sett varje dag har jag ändå gjort min träning. Känns lite som att det ändå är det enda jag själv kan göra för att på nåt sätt förbättra min situation. Även om jag inte blir bättre kanske jag kan förebygga nya problem genom att hålla mig nåt sånär tränad och stark! 

Idag började jag träna på gym igen, har inte gjort det på nästan ett år nu, sen jag började få ondare förra året i maj nån gång. Men nu kände jag att jag behöver göra nåt annat, komma hemifrån och träna i en annan miljö nån gång i veckan i alla fall! Tycker att jag lärt mig så mycket det här året och känner mig mycket mer redo för gymmet nu än för ett år sen. Har tränat mycket stabilitetsövningar och mest de djupa musklerna, så nu kan jag bättre kombinera det med gym-träning. Gymmet jag tränar på är ett privat ställe där två sjukgymnaster jobbar, så det känns bra. Än så länge känns det bra i ryggen efter träningen idag, inte sämre än annars alltså. Hoppas, hoppas att det kommer funka! 

 
 
Annie

Annie

16 april 2015 08:49

Vad bra gjort av dig och kul med gym :) Hoppas det går bra för dig och att det inte blir sämre! Hoppas det funkar bra och att kanske värken minskar för dig*

Hur har det gått med allt? har du varit på rehabmötet?

Sv: Tack! Ja det känns ändå bra att Dr på Hc skickade mig dit :) så det vart kollat vidare.
Hoppas verkligen att det Inte är ljumskbråck .. Läkarna på akuten trodde lite mer på inflammation men vill ändå vara säkra på att det inte är ljumskbråck. Hoppas inte det dröjer för länge innan man blir kallad till ultraljudet men kommer säkert dröja ändå .. ;)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

16 april 2015 11:55

Bra jobbat! Visst är det skönt att komma ifrån och träna i en annan miljö lite. Och de dagar man inte orkar det så är det skönt att veta att man kan göra sina grejer hemma också. Du är superduktig tycker jag! Kram

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

16 april 2015 18:43

Tack! Jag kämpar på och försöker att inte tappa hoppet. Skönt att variera träningen lite :) Kram!

 
Liza

Liza

19 april 2015 19:53

Du är duktig med träningen! :) Förstår att det är skönt att göra miljöombyte,blir lite roligare att komma hemifrån och kanske träffa lite folk...Skönt att det finns sjukgymnast på plats oxå om man skulle behöva fråga nåt.Kram

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards