Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Men va fasen...

Av Sara Emma - 4 mars 2015 22:36

Igår ringde en sköterska från min vårdcentral... Min läkare, den bästa jag haft, har plötsligt tvingats sluta pga av hälsoskäl. Tror inte det är sant. Var ju hos henne förra veckan och blev sjukskriven en månad till, sen skulle vi ha möte med fk. Så nu får jag en ny läkare igen. Blir bara så trött. Och så blir jag lite orolig för vad som hänt henne? Kan inte riktigt släppa det, hon var lite äldre, hade egentligen gått i pension. Hoppas hon blir bra igen. Men det får jag nog aldrig veta. Märkligt hur vissa människor berör en! 

 

Här hemma har det varit, och är, en riktig sjukstuga. Min sambo har haft lunginflammation men är bättre nu. Min pojk hade 40 graders feber och hosta, han är frisk och pigg och på dagis igen. Men min dotter är dålig :( Vi var hos läkare i måndags och hon har halsfluss och körtelfeber! Hon är så dålig och helt utslagen. 10 dagar med feber nu. Inte roligt alls. Tur att jag är hemma och kan passa upp och hålla sällskap. 

 
 
Annie

Annie

5 mars 2015 08:14

Nä .. vad trist! vilken otur :(
Så trist när du äntligen fått en bra läkare, hoppas nästa blir bra med :)
Ja det är så där .. vissa människor berör verkligen!

Vad jobbigt med sjukdom hemma. Stackars henne :(
Har du klarat dig än så länge?

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

5 mars 2015 08:34

Ja otroligt nog har jag klarat mig, peppar, peppar!

 
Ingen bild

Leslie G

7 mars 2015 19:00

Hej.
Jag åkte på ett rejält diskbråck för några år sedan och min naprapat rådde mig att köpa en ryggbänk/sträckbänk till min rehabilitering.
Problemet var att dom var så förbannat dyra, men till slut fick jag tag på en som var både billig och bra. Har sedan den dagen "hängt ut mig" ca. 5-10 minuter per dag och det har faktiskt förändrat mitt liv. Är idag i stort sett smärtfri!
Tror att bänken fortfarande säljs, googla på Frisk Disk.

Ha det bra!
Leslie

Sara Emma

8 mars 2015 12:25

Tack för tipset! Skönt att du hittat nåt som hjälper dig :-)

 
Liza

Liza

10 mars 2015 09:25

Näää vad tråkigt när du äntligen fått tag i en bra!det betyder så mycket med en läkare som är bra.Hoppas familjen är bättre.kramar

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

10 mars 2015 09:34

Visst är det typiskt...
Jo tack, de är bättre :) Bara dottern som är sliten än, körtelfeber tar tid.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards