Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Svårt att hitta balansen i livet...

Av Sara Emma - 16 februari 2015 09:58

Känns som livet nu för tiden handlar om att planera, att hitta balansen, lagom är bäst... En frisk människa kan duscha på morgonen, åka till jobbet och arbeta 8 tim, handla på hemvägen, ta en promenad på kvällen, hitta på nåt kul på helgen, gå på bio och sen restaurang, mm, mm........... Det är ju inte direkt så livet ser ut just nu. Just nu skriver jag ofta har jag kommit på, som att det här är nåt tillfälligt... Hittills har det "tillfälliga" pågåt i snart fem år. Den här veckan har jag några grejer jag ska/behöver göra: dammsuga, åka till stan och köpa en present, få akupunktur, åka med min pojk på hockeyn, klistra in foton i album, hälsa på dom på jobbet och dessutom ta minst en promenad och göra min träning varje dag. Puh... Förstår ni vilken planering detta kräver? För det är ju inte så att jag kan vara effektiv och slå ihop flera saker på rad, utan vila krävs hela tiden mellan allting. Det här är så fruktansvärt tröttsamt, frustrerande och tråkigt! Och säkert svårt för andra att förstå, för det är ju inte några jobbiga saker, utan sånt som tillhör ett normalt liv. Det skulle vara lättare att acceptera om jag kände att jag långsamt blev starkare och klarade av mer och mer. Men icke. Och HUR ska jag få in två timmars jobb varje dag i detta? Så less... 

 
 
malin

malin

16 februari 2015 10:23

Åh förstår precis hur du menar/känner. Och allt blir så jäkla tråkigt med denna planering och just att man måste vila hela tiden. Tänka på att ta det lugnt för annars så får man mer ont osv. Man vill bara kunna svepa av hela hustet med dammsugarn på en kvart, moppa golvet direkt efter och sen orka hitta på något kul. Stor frustration på situationen…. Kram kram

http://instabiltbacken.blogg.se

Sara Emma

16 februari 2015 13:09

Ja just precis så! Nä då får man ta hela dagen på sig att tex städa så man kan vila då och då. Tidskrävande...
Kram

 
Annie

Annie

16 februari 2015 15:12

Förstår vad du menar .. Det gäller ju att planera dagarna ..
Och detta ständiga "att inte göra för mycket", gah det är Svårt tycker jag! Men jag blir iaf bättre, så det är skönt :)

Vad jobbigt för dig att du inte blir bättre :( Hur kan dem bara tro att du ska kunna börja jobba?
Försök att verkligen säg hur det är ( allt du inte kan göra) på rehab mötet sen. Är det snart?
Tror du har berättat, men ibland är minnet kort ;)

Sv:Låter som du haft en mysig helg iaf :)
Min helg var så bra, trevligt och lite värk bara.

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

17 februari 2015 11:12

Mötet är nästa tisdag så det drar ihop sig... Jag tycker jag har sagt tusen gånger hur läget är, men det hjälper ju inte. Får till svar att jag får nog räkna med att inte bli smärtfri och att jag ska ta kontrollen över smärtan. Lätt som en plätt?
Kram!

 
Ingen bild

Anna

16 februari 2015 18:49

Hej!
Jag förstår precis du känner. Åh, detvvärsta är med alla kommentarer från de som inte vet hur det är att gå med dessa smärtor. Det tar både psykiskt och fysiskt att gå med smärta och det värsta är att jag vet inte när det smäller till och blir sämre och vad som gör att det blir sämre igen om det skulle vara en bättre dag.
Ha det bra! Kram

Sara Emma

17 februari 2015 11:05

Ja det är jobbigt... För ett tag sen fikade jag med en vän som frågade: har du ont hela tiden, nu också när vi sitter här? Eh, jaa det har jag ju... som jag har förklarat sååå många gånger. Men man kan ju inte tjata om det varje gång man ses liksom.
Visst är det konstigt, rätt vad det är så blir det sämre fast man tycker inte man gjort nåt särskilt.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards