Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Ortoped

Av Sara Emma - 20 januari 2015 16:36

Idag ringde jag till ortopedmottagningen för att kolla om det är nån kallelse på gång. Det var det inte. En ortoped hade varit sjuk och de låg efter men betade av kön så fort de kunde. Jag förklarade lite att jag varit sjukskriven ett år nu och att fk och läkare vill att jag ska börja jobba fast jag inte är bättre. Plötsligt fick jag en tid den 9/2!!! Tur att man är tjatig och orkar hålla på... 

Men nu undrar jag vad ni tror, den 5/2 har jag tid hos läkaren för kortisonspruta i muskelfästet, är det dumt bara några dagar jag ska till ortopeden? Eller spelar det ingen roll? 

 
 
Malin

Malin

20 januari 2015 20:00

Woho! Vad bra att du fick tid så snabbt :) bra fråga ang kortisonsprutan. Ring tillbaka till ortopedmottagningen och fråga kanske. Har du fått det tidigare? Har det hjälp något då?

Kram så länge!

http://instabiltbacken.blogg.se

Sara Emma

20 januari 2015 22:10

Jag fick en i maj förra året som inte hjälpte nånting. Den här sprutan ska jag ju få i ett muskelfäste lite längre ut på sidan liksom, över sätesmuskeln, så det är ju inte direkt över si-leden. Men jag tänkte att det är ju lite bedövning i också, fast det sitter väl inte i flera dagar... Äsch jag vet inte vad jag tänker!

 
Annie

Annie

21 januari 2015 13:33

Sv: Ja trist med såna dagar, idag är det bättre, skönt! :)
Vad skumt att det växlar så mycket .. Men skönt att du kunnat varit på promenader :)
går det bättre att ta promenader nu, eller är det också varierande?

Jag har varit i stan hos tandläkaren och varit på köpcentrum & handlat present åt karln som fyller år & nu blir det lite plugg :)


Hur är värken idag?

Ja där ser man .. det lönar sig alltid att stå på sig och tjata! trist bara att det ska behöva vara så ..

När tycker dem att du ska börja jobba? har du haft nåt avstämningsmöte än?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

21 januari 2015 22:17

Skönt att du är bättre idag!
Det varierar lite med pomenader också, men jag går så korta jämt, ca:15 min så oftast funkar det i alla fall. Längtar så efter riktiga långpromenader! När min pojk var liten gick jag med vagnen minst två timmar varje dag, härligt :-)
Nej nåt möte har vi inte haft än, blir nog i mitten av februari. Jag är sjukskriven till 23/2 så sen vill de nog att jag börjar på 25%.
Kram!

 
Emma

Emma

21 januari 2015 20:18

Oj vilken tur att du tjatade lite! Visst är det märkligt att de ibland kan trolla fram tider fastän de säger att det är fullt? :)
Kram!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

21 januari 2015 22:12

Mycket märkligt! Bra den här gången, men egentligen är det ju helt fel...
Kram!

 
Ingen bild

75linsa

21 januari 2015 21:33

Så gött att du äntligen fått en tid! Tjat ÄR bra😉.
Ang din kortisonspruta, så skulle jag ringa våc och be om en tid efter ortopedbesöket. Du behöver ju inte säga till dem varför. Då kan ortopeden bedöma dig och då kan du fråga honom om sprutan. Om det är si-leden som spökar hjälper ju ändå inte den sprutan på våc. Det kan ju bli så att han vill ge dig blockad i si-leden och det är ju kortison.
Själv har jag varit på återbesök idag och vecka 8 är det dags för op av andra sidan. Ska bli så skönt att få gjort detta.
Lycka till! Kram💜

Sara Emma

21 januari 2015 22:10

Å va skönt att du får operera andra sidan snart! Jobbigt med en operation till förstås men sen är det ju framåt och bättre som gäller!
Ja jag får nog ringa vc imorn, känns lite dumt att få den sprutan precis innan, sist jag fick en kortisonspruta i ett annat muskelfäste som de gissade på då, så fick jag rätt ont efteråt, och det är ju onödigt precis då... Är tillräckligt att förklara för ortopeden ändå...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards