Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Elektrisk akupunktur

Av Sara Emma - 13 januari 2015 13:50

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och fått elektrisk eller elektronisk akupunktur, kommer inte riktig ihåg vad det heter... Det är nån blandning av akupunktur och tens kan man säga. Man kopplar på ström till akupunkturnålarna och sen ligger man med det i ca:30 minuter. Det var faktiskt riktigt skönt! Mycket behagligare än vanlig akupunktur. Ska prova detta två gånger i veckan ett tag och se om det har nån effekt. 

 
 
Majsan

Majsan

13 januari 2015 18:48

Vad skönt det låter. Jag har testat det någon gång och det lindrade värken tillfälligt! Träffar du din sjg två gånger per vecka? Min har bara möjlighet att träffa mig en gång per vecka men kanske skulle be om två gånger?! Träna en gång och få smärtlindring en gång KRAM

http://backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

13 januari 2015 22:21

Det är lite olika hur ofta jag är hos sjukgymnasten, just nu blir det två gånger i veckan för att testa den här behandlingen. Tränar gör jag mest hemma.
Jag tyckte också det var skönt underr tiden, men ikväll har jag haft ont :( Kanske sätter igång nåt i kroppen... Får testa några gånger till i alla fall!

 
Ingen bild

75linsa

14 januari 2015 11:12

Jag gick på akupunktur med el under hösten fram till operationen. Gick 2 går i veckan och tyckte det hjälpte. De första gångerna hade jag mer ont efteråt, men min sjukgymnast sa att det blir som träningsvärk i början. Sen vände det. Jag blev oxå mer avslappnad. Hoppas det kan lindra dina smärtor lite oxå. Antar att du inte hört nåt från ortopeden än. Ring och fråga vet ja😉. Kan ju va skönt att ha varit där innan du börjar jobba (om du nu verkligen ska göra det). Kram!

Sara Emma

14 januari 2015 12:33

Ja jag hade skitont igår kväll och det kändes faktiskt lite som träningsvärk! Ska inte ge upp utan ge det en chans, har tid på fredag igen :-)
Nix inget från ortopeden... Ska ringa... imorn... idag har jag ringt fk och min chef, måste ju ha nåt att göra imorn också ;)
Kram!

 
Annie

Annie

15 januari 2015 09:12

Sv: Ja verkligen! Det är väldigt jobbigt att inte kunna sova :(
Man blir ju som en zombie nästan utan sömn. Sover bra nu, det är skönt :)
Jobbigt att du har sömnbesvär och svårt att somna :(

Hur är det med dig idag?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

15 januari 2015 13:22

Idag är det rätt skapligt :-) Har varit hos en kompis och fått riktig lyx-frukost, jättemysigt! Hoppas det är bra med dig? Kram

 
Annie

Annie

15 januari 2015 13:54

Det är ganska ok idag, skönt :)
Har varit på lång promenad, och stått vid datorn och försökt fixa saker inför vårens kursstart på högskolan.
Blir nog lite plugg senare, men först en paus med em kaffe ;)

Det låter mysigt. Vad roligt ;)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

15 januari 2015 22:22

Va bra :-) Härligt med långpromenad! Kram!

 
Jennie

Jennie

15 januari 2015 15:32

Kul att du fått prova det. Gjorde det ett tag och tyckte det blev lite som inre massage. Fungerade mkt bättre än vanlig aku och skönare. Hoppas det kan ge dig lindring i allt det onda. Kram 💜

http://vartordnadekaos.wordpress.com

Sara Emma

15 januari 2015 22:20

Ja det är faktiskt mycket skönare än vanlig akupunktur, det tyckerr jag mest är obehagligt. Ska få en behandling imorn igen och det ska bli skönt :-) Intressant att se om jag får ont efter igen. Kram!

 
L

L

19 januari 2015 11:12

NU har jag lämnat en liten rapportering om mötet :) Hoppas du haft en bra helg!Kram

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards