Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Allmän förvirring...

Av Sara Emma - 18 december 2014 11:38

Tror inte det är bra att va hemma så här länge, hjärnan funkar ju inte längre... Träffade min stora dotters farmor på stan härom dagen (jag och hennes pappa gick isär för ganska många år sen),  och hon frågade vilket nummer vi bor på. Gatan visste hon men inte nummret... och jag blev helt ställd! Men herregud, vilket nummer bor vi på!!! 18 eller 19 tror jag, sa jag... Gissa om hon skrattade. Hemma var jag tvungen att kolla, 19 bor vi på... 


Igår var jag hos min sjukgymnast, ringde förra veckan för jag kände att jag behövde prata med honom och se om han hade några nya ideer... När jag kom dit igår så plockade han fram en tens-apparat och sa att då provar vi med tens idag då! Eh... jag har ju redan fått en som jag använder varje kväll, sa jag. Va?! säger han, men vi pratade ju om det i telefon, att du skulle få prova tens? Alltså, jag kände mig som en idiot! Hörde jag inte eller lyssnade jag inte eller är jag bara helsnurrig??? 

Vi pratade ett tag i alla fall och till slut grät jag så tårarna sprutade :( Såhär ska du göra hos läkaren och ortopeden nästa gång, sa han, du får inte bita ihop och va duktig då! Visa hur jobboigt det är. 

Sen bestämde vi att jag ska börja med elektrisk akupunktur efter nyår och se om det kan lindra lite. 

Lärde mig nåt nytt också. När vi pratade om akupunktur sa jag att jag tycker att jag är ganska smärttålig men just akupunktur är obehagligt. Annars är jag ju van vid smärta och klarar det rätt bra. Men då sa han att det är två helt olika saker, att tåla och vänja sig vid långvarig smärta är en sak. Däremot blir man då ofta mer smärtkänslig när det gäller annan smärta som tex akupunktur, för kroppen har redan ont och slår fort och lätt på smärtimpulserna. Där ser man! 


Idag har jag haft besök av en arbetskamrat, jättekul, saknar henne och de andra jättemycket! 

 
 
Majsan

Majsan

18 december 2014 20:30

Känner preciiiiiiis likadant. Också totalt förvirrad och konstig senaste dagarna. Man tänker kanske för mkt på sitt sjukdomstillstånd att det är naturligt att man blir förvirrad vad gäller andra grejer... Kram kram!

http://backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

18 december 2014 22:41

Ja jag tror det, delvis i alla fall. Man blir ju lite som i en bubbla, går här hemma och funderar och läser på nätet... Ibland tänker jag att jag ska sluta blogga, googla mm och försöka leva som vanligt, men det funkar ju inte! Och så får man ju så mycket stöd från andra i samma situation

 
Annie

Annie

19 december 2014 11:22

Tack så mycket ;) Idag har tyvärr mycket av snön försvunnit ;)töväder och plus 3 idag. Hoppas ni med får lite snö! och vi med igen .. ;)

Vad jobbigt för dig med denna smärta :( Har aldrig provat elektrisk akupunktur, men "vanlig" akupunktur har jag fått.

Har du haft ditt avstämningsmöte eller är det senare?
Jag hade mitt häromdagen.

Hoppas du får en ok dag iaf :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

19 december 2014 13:53

Sv: Aha ok :) Hoppas du får träffa en bra läkare då i januari! :)

Jo men det gick bra, tycker jag. Vart en ganska bra träff så det är skönt :) Jag har en riktigt bra läkare och det är jag såå glad för verkligen, det gör mycket. Jag är sjukskriven till mars nu, på deltid.

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

19 december 2014 23:37

Va skönt! Bra läkare är guld värda :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards