Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Värk, värk, värk...

Av Sara Emma - 14 december 2014 22:29

Att det kan vara så tröttsamt med värk... Och att inte denna eviga värk kan tröttna nån gång, ta en liten paus kanske? Men nää då, det ska jag inte inbilla mig, att jag ska slippa undan, eller ens glömma för en liten stund. För just nu är värken så ettrig, intensiv och brännande, så den går liksom inte att undgå. Den värken som jag får längre upp i ryggen kan jag oftast vila bort, den känns mer okej. Men den värken som börjar vid höger si-led och sprider sig ner i skinkan, ljumsken, höften och benet, den finns kvar hela tiden. Bultar, molar och bränner. Så jäkla intensivt. Vet inte var jag ska ta vägen, vill bara komma undan ett tag. 

 
 
Ingen bild

75linsa

15 december 2014 10:12

Åh vad jag lider med dig Sara!!!! Jag tycker du ska ringa till KSS idag och påtala hur jäkla besvärligt du har. Jag gjorde det. Då tittade sköterskan efter min remiss och la in den till Håkan så att han kunde titta på den snarast. Sen dröjde det inte länge förrän jag fick tid. Kämpa på!
Många styrkekramar till dig från mig 💜

Sara Emma

15 december 2014 22:33

Ja jag får göra det... Vill gärna veta nånting före jul i alla fall! Godtar de inte min egenremiss får jag be vårdcentralen skicka en, har tid 9/1 för då går sjukskrivningen ut... igen...
Kram!

 
Emma

Emma

15 december 2014 18:19

Jaa jag håller med dig. Fy fan va det här är tröttsamt! Mina höfter och ljumskar blir bara värre för varje dag. Så värdelöst! Och så börjar stressen smyga sig på inför måndag då jag ska åka tåg själv ner till Småland och släpa på packning. Vad gör jag om det gör lika ont då? Är så sjukt trött på det här så jag inte vet vart jag ska ta vägen..
Stor kram till dig!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

15 december 2014 22:30

Nej precis så är det, jag vill bara försvinna ett tag och komma tillbaka när det blivit bättre... Svårt att vara optimistisk nu. Förstår att du är orolig för resan, jag hoppas det går bra. Det är inte kul att göra saker och bli sämre, samtidigt måste man ju ibland, annars blir ju livet bara för eländigt! Du får försöka ta det lugnt när du är där och inte leka för mycket ;) Jag brukar ligga på golvet på en mjuk matta i min pojkes rum när vi bygger med lego tex, det går rätt bra :-)
Kram!

 
Oslofru

Oslofru

16 december 2014 16:11

Stackare :( <3

http://www.oslofru.com

Sara Emma

16 december 2014 22:22

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards