Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Brev och ny remiss...

Av Sara Emma - 7 december 2014 21:58

Har inte skrivit på ett tag nu, känns inte som jag har så mycket att skriva om ibland. Vore roligt att skriva om lite positivare saker, känns som jag bara gnäller här. Men bättre här kanske än med familjen. 

 

I alla fall, i fredags fick jag brev. Från typ kungen kändes det som ;) Inte riktigt, men från ortoped Bengt Sturesson i Ängelholm. Kändes riktigt bra att det var han själv som skrev och inte nån sköterska eller sekreterare. Brevet var både bra och dåligt kan man säga. 

Dåligt: han skrev att jag måste gå via mitt hemsjukhus och få remiss därifrån till Ängelholm. (Varför finns då egenremiss och betalningsförbindelse undrar jag? )

Bra: han skrev att det lät som mina problem absolut kan komma från bäckenleden (bra? ja för allt är bättre än ovisshet). Han skrev även namnet på en ortoped här som han vet är duktig på just det. Även bra att han skrev allt detta i ett personligt brev som jag kan skicka med till ortoped-mottagningen i Skövde. 

Så nu har jag skickat iväg en ny remiss med brev både från Bengt Sturesson och från ortopeden i Jönköping som också skrev att mitt bäcken bör undersökas. Så nu väntar jag på nytt brev... Tååålamoood!!! 

 
 
Annie

Annie

8 december 2014 12:47

Tack så mycket! :) Den där saffranskakan lätt verkligen god ;)
Skönt att du hade en bra advent :)

Vad kämpigt du har det. Att det ska vara så krångligt ibland .. Håller tummarna för dig vännen<3

Hur är det med kroppen och värken?

Kram!






Att det ska va så krångligt sånt där ..

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

8 december 2014 13:16

Ja nog känns det lite krångligt... Men skönt att bara åka knappt fyra mil till Skövde om det nu finns en bra ortoped där. Det jobbigaste är nästan att allt tar sån tid...
Värken är som vanligt, mer eller mindre :(
Kram!

 
Annie

Annie

8 december 2014 15:04

Förstår det, att det ska ta sån tid .. men tyvärr verkar det ju vara så! Ja verkligen, det är ju mycket närmare. Hoppas det funkar och att det är en bra ortoped! :)

Vad trist :(

Såg att min kommentar vart lite "konstig" ;)

Hoppas du får en ok dag ändå :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Majsan

Majsan

8 december 2014 19:57

Ja det känns jobbigt att ibland behöva gnälla men samtidigt så känner jag att det är skönt att läsa om sådana som har liknande besvär. Man tycker ju även det är så skönt att kunna ventilera genom sin blogg. Styrkekram o hoppas du snart kan få ngn hjälp!!

http://Backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

10 december 2014 13:47

Ja det är sant, jätteskönt att läsa om andra i liknande situation! Dessutom startade jag ju bloggen för att kunna ventilera, fast jag trodde nog från början att det skulle bli mer positivt med tiden. Kram!

 
Ingen bild

Helene

9 december 2014 00:44

Å jag som trodde det fungerade!! Varför skulle man då göra en egenremiss?

Sara Emma

10 december 2014 13:44

Fattar inte heller det?! Det står ju på Aleris hemsida att man kan skicka egenremiss, finns tom en att skriva ut. När jag ringde sjukhuset i Skövde sa de att oftast får man tillbaka sin egenremiss och får gå till vårdcentralen först... Jag chansade ändå och skickade en för att spara tid, jag hade ju dessutom brev från två andra ortopeder att skicka med. Funkar inte det vet jag inte vad som krävs???

 
Ingen bild

75linsa

9 december 2014 10:23

Vad bra att Bengt skrev ett personligt brev. Du kommer få hjälp ska du se, men jag förstår om det känns hopplöst eftersom tiden bara rinner iväg. Ring till Skövde och fråga om de fått din remiss och sen påtalar du hur jäkligt du har det. Lycka till! Styrkekram💜

Sara Emma

10 december 2014 13:38

Ja det var jättebra! Jag ringer nästa vecka om jag inget hört, vill inte gå hela julen och undra... Kram och lycka till själv nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards