Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Alla helgons dag.

Av Sara Emma - 1 november 2014 22:51

Idag har vi varit och tänt ljus vid en grav och i en minneslund. Det är så fantastiskt fint den här dagen med alla ljus som brinner, det är så stämningsfullt. Och sorgligt. Och jobbigt. 

 

Tills för sju år sen hade jag hela min släkt kvar, syskon, mina föräldrar, far- och morföräldrar. Tänkte faktiskt ofta på hur lyckligt lottad jag var :-)  Sen blev min morfar sjuk i lymfcancer, han var nästan 90 år så han hade verkligen fått leva sitt liv,  men det var så jobbigt. Vi hade nära kontakt och jag har alltid varit mycket hos min mormor och morfar ända sen jag var liten. Jag var helt förstörd när han gick bort. 

 

Året efter blev min pappa sjuk. När vi fick beskedet att han hade lungcancer rämnade hela världen... Han gick bort fem veckor senare och inget blev sig likt. Då förstod jag skillnaden mellan att en gammal människa dör och en människa som fortfarande har mycket kvar att göra och uppleva försvinner. 

 

Ett år senare dog min farfar. Han var gammal och sjuklig sen många år, men ännu en begravning som rev upp sår och väckte många minnen och känslor. Två år efter det gick även farmor bort, även hon gammal och dessutom dement. Men så sorgligt ändå. 

 

Livet ändras så fort. Ta vara på varandra! Kram! 

 
 
Liza

Liza

2 november 2014 14:45

<3 Kramar till dej.

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

2 november 2014 19:10

Kram!

 
Emma

Emma

2 november 2014 21:53

Det var alldeles för mycket under för kort tid. Jag beklagar Sara. Hoppas dagen blev fin ändå. Kram

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

2 november 2014 22:12

Jadå, det blev den :-) Tack och kram!

 
Majsan

Majsan

4 november 2014 00:20

Hej Sara, jag har nu fixat en blogg så du får gärna följa mig där för att se hur det går för mig. Det var vi som mejlades om skleroseringen! Kram Majsan

http://backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

4 november 2014 08:05

Toppen! Lägger in en länk till din blogg från min :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards