Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Kontorist & telefonist...

Av Sara Emma - 29 september 2014 13:03

Att vara sjukskriven är ju inte detsamma som att vara sysslolös precis... Önskar nästan att jag hade skrivit upp alla samtal jag ringt under den här tiden, till läkare, sjukgymnaster, olika vårdcentraler och sjukhus, till lönekontoret, till chefen, till min förra chef, till försäkringskassan.................................
..................................... 

Nu senast till röntgenmottagningen för att höra var i kön jag ligger för att få göra magnetröntgen. Senast jag pratade med dom var kön tre månader och nu har det gått en, så jag tänkte att nu är det nog dags att tjata lite ;) Helt plötsligt var nu kön sex månader!!! Va?! Man tror ju nånstans att när man väl är inne i systemet och en ortoped skriver remiss så ska det gå lite fortare, men inte då! Fick i alla fall tipset att ringa Unilabs röntgen i Göteborg, så det gjorde jag, samtal nr2 denna dag... Där är väntetiden två-tre veckor! Ringde tillbaka till första stället och bad dom skicka min remiss dit istället, så nu väntar jag på kallelse till Göteborg. Skitjobbigt att resa 18 mil dit och lika långt hem, min stackars sambo får offra ännu en semesterdag på dessa resor, men jag kan ju inte vänta ett halvår! Så tre samtal denna dag... Egentligen behöver jag ringa lönekontoret, vårdcentralen och frissan också, men nu orkar jag fasen inte mer idag. Kram på er! 

 
 
Annie

Annie

1 oktober 2014 16:30

Hmm förstår vad du menar .. man ska nästan vara frisk, för att orka vara sjukskriven med allt vad det innebär!

Vad jobbigt :-( Hoppas du får komma fortare till stället i Göteborg då!
Känner igen mig i det du skriver, var ungefär samma visa när jag skulle göra Mrt i min stad, då var väntetiden ca 6 månader också .. helt sjukt! Men fick erbjudande om att åka till Uppsala istället och då var väntetiden ca 3 veckor. Snacka om skillnad!

Hoppas det gick bra med dem andra samtalen sen!

Kram :-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

1 oktober 2014 19:15

Ja, man ska va frisk nog för att orka ta reda på saker, ringa och kolla själv mm.
Det är så snett i vården att det ser så olika ut beroende på var man bor! Det blir som ett lotteri, hoppas man bor i ett län med korta köer.
Hoppas du är piggare och har mindre ont i huvet nu? Jag kommenterar så sällan nu för det funkar inte! Får bara upp felmeddelanden :(
Kram!

 
Annie

Annie

2 oktober 2014 13:37

Förkylningen känns bättre och huvudet med, men har mer ont idag :-(
Kände "att jag gjorde för mycket" igår, så då kom värken .. som ett brev på posten. Så idag blir det lugnt.
Har ju inte kunnat träna på en vecka nu heller pga förkylning och så .. och då blir det genast lite mer värk :-(

Vad konstigt det där med felmeddelanden :-( Du kan ju mejla supporten ifall du vill, kanske dem kan hjälpa dig med det :-)

Hur mår du idag?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

2 oktober 2014 17:42

Jag har mailat supporten men de svarar inte :(
Jag har varit på bassängträning idag, förra gången fick jag jätteont efter så nu har jag tagit det väldigt försiktigt idag.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards