Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Skrämmande siffror :(

Av Sara Emma - 15 september 2014 10:33

Jag är inte särskilt insatt eller intresserad av politik, men det här valet har ju varit svårt att inte engagera sig i! Bra eller dåligt med ny regering, vet inte... Jag hoppas åtminstone det blir bättre när det gäller skola, vård och arbetslöshet. Men riktigt rädd och orolig blir jag över Sverigedemokraternas frammarsch! Vart är vi på väg? I tex Falköping röstade var femte person på sd... hua... I min kommun fick de "bara" ca:6% av rösterna, men det är för mycket. Var tog medmänskligheten vägen? 

 
 
Ingen bild

Dan

15 september 2014 16:19

Du kanske skulle sätta dig in i politiken innan du säger något om den. SD är nämligen en del av politiken.
Nästan 13% av alla som röstade på SD. Det är väldigt många människor. Köp inte alla rubriker av media osv om att det skulle vara rasister utan försök förstå att det finns en oro i vårt land över hur det ser ut och hur det kommer att se ut.
Det är inte främlingsfientligt att ifrågasätta hur allt ska funka, praktiskt, ekonomiskt och mänskligt att bara släppa på alla spärrar och välkomna enorma mängder människor.
Visst det är stor i hjärtat och de är ju bra, men hjärnan säger att det inte är möjligt. Det finns problem som måste tas i tur med. Du nämner själv några i skola, vård och arbetslöshet. Allt kostar pengar, mycket pengar. Och det finns inte hur mycket pengar som helst, även om man skulle önska det.
Ska man satsa på en grej måste man spara på en annan.
Ska man ta emot 80-90.000 flyktingar per år samtidigt som man ska satsa på annat håller det inte. Det borde inte vara så svårt att förstå. 13% av den röstade befolkningen har förstått det. Svårare än så är det inte. Dessa 13% är inte rasister eller främlingsfientliga men realistiska.
SD är inte heller det som media vill visa. Man talar gång på gång om hur man har nolltolerans mot rasism och främlingsfientlighet, och ger dom som utrycker sig på sådant sätt konsekvenser bla genom uteslutning. Vad mer kan dom göra!?
Vänstern tex gör något helt annat. Där säger man ingenting när deras vänsterextremism lever rövare genom att bråka med polis, bränna bilar, kasta sten och hetsa till bråk gång på gång överallt i Europa. Det visar inte media. Varför? Jo för att större delen av media styrs av vänstermänniskor.
Börja ta reda på information på eget vis istället för att läsa dom stora rubrikerna, helt enkelt sätt dig in i politiken som styr ditt liv (om du så vill eller inte) så förstår du bättre.

Sara Emma

15 september 2014 21:45

Oj det var ord och inga visor! Det där är din övertygelse och ditt sätt att se på saken. Jag ser det helt annorlunda. Jag är inte ute efter att skapa nån politisk debatt här, det är inte syftet med min blogg, kände bara att jag ville uttrycka lite av hur jag känner idag efter valet. Självklart måste pengar tas nånstans ifrån, tex från höjda skatter för höginkomsttagare. Vill även tillägga att jag faktiskt läst en del om vad sd står för, inte bara vad gäller invandring och inte enbart vad som står i media, och det är INTE mitt parti! Sen håller jag med om att övriga partier behöver fundera på orsakerna till detta och hur de ska jobba vidare nu.

 
Spanaren

Spanaren

16 september 2014 12:19

Håller helt med i det du säger! Mångfalden ska gälla i vårt land. Vi ska inte bara äta utlänningarnas mat och resa till dessa land ... vi ska acceptera dem också. Rötägg finns bland alla/ kram

Ps Fin blogg

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Sara Emma

16 september 2014 12:31

Absolut!
Tack, jag gillade din blogg med :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards